Saturday, November 15, 2008

Economy...

Kaka !

Tänkte att jag börjar så, jag har varit duktig för istället för att gå och lägga mig tog jag en dusch, fick lite ny energi och tog tag i min lilla "budget". Jag tror jag kommer att klara mig 2846 kr på 10 dagar, eller vad tror ni ? Det har varit ganska mycket "vilda" utgifter denna månaden och jag hoppas jag kommer att gå plus åtminstone någon krona. Gäller bara att till nästa månad att spara undan lite mer, planera mina matinköp lite och fundera vart fan alla andra pengar gick någonstans. Det verkar mest som om jag käkat upp mina pengar bokstavligt talat. Jag borde verkligen börja laga mer mat och sluta köpa massa piroger hela tiden.

Får försöka kolla över hela min budget, gå igenom varje inköp (har nästan) alla kvitton men har ett hum om vad jag har köpt så får kategorisera det och kolla vad som är vad och vad som känns nödvändigt och
onödvändigt
och börja mer tänka på vart mina pengar går någonstans. Jag menar jag räknade lite kort att jag bara typ åt ute för ca 700 kr denna månaden, räknade då inte in de gånger jag fikade.

1 comment:

"Pooptroop" said...

tja det är ju 2826 kronor mer än vad jag ska klara mig på ;)