Monday, January 31, 2011

Väggen Som Snart Är Klar...


































Ni kanske undrar varför vi började med att bygga väggen utifrån och in och det har sin simpla förklaring med att vi inte hade fäst sista regeln än, den som går i väggen. Klockan började ticka iväg och det kändes lite sent att börja dra igång med slagborren igen så vi satte upp en skiva på ytterkanten utan att riktigt tänka igenom det hela först (det är lite så jag och min far jobbar). Vi insåg detta sen och fick ju göra om det igår istället men det gick, det brukar vara lättare när man är två för det är alltid någon som kommer ihåg något man glömt eller inser något som är fel, teamwork kallas det för. Har kommit så långt att jag bara nu behöver spackla lite mer med träspacklet i skarvar, skruvhål och kvisthål för att sedan slipa lite och sen börja måla.

Tanke är att försöka nana snart, dra till jobbet och inhandla all jävla list jag behöver så jag kan bli klar med det här någon gång. Insåg precis att min gersåg står hemma hos Packen och samlar damm. Var ett tag sedan jag skulle hjälpa honom sätta lite list och den har stått där enda sedan dess. Lite kuk... jaja det får lösa sig på något sätt.

1 comment:

Unknown said...

Tjena!

Jobbar du på Byggmax alltså? Det gör jag också, fast med Byggla, deras byggforum på nätet.

Hittade din blogg när jag kikade runt bland byggbloggare som kanske skulle vilja bli medlemmar på Byggla.

Vi kör faktiskt en tävling just nu på Byggla där ditt projekt med väggen skulle passa in perfekt. Du har ju ändå bilder på bygget. 2000 kr i presentkort, kanske välbehövligt, ligger i potten och tävlingen slutar på söndag.

Du kan läsa mer här:

http://www.byggla.se/Diskussion/Tavling-Snickra-och-Fota/

Hälsningar,

Joel