Friday, February 4, 2011

Väggen Som Tar Sin Tid (2)...

Det tar sin lilla tid, eftersom man inte är utbildad snickare så gör man så gott som man kan och när det blir fel så blir man förbannad, ledsen och trött för att det tar 3 gånger så lång tid att åtgärda, mest för att det inte blir bra första gången man åtgärdar det. Man får liksom gå tillbaka flera gånger känns det som. Hur som helst efter mycket om och men så har jag börjat sätta lite list. Det tog bra mycket längre tid än jag tänkt, allt har tagit mycket längre tid än jag tänkt ! varför slutar jag inte bara förvånas ? Den är inte perfekt, gerningen kunde ju blivit bra mycket bättre, jag kunde tänkt till någon extra gång innan jag kapat och mätt igen men eftersom man är själv och inte har 4 armar så blir det lite svårt. Jag fick tyvärr inte hjälp av min norrländska pitepalt men men han kommer säkert förbi en annan dag.

Jag har lärt mig att man skall förborra lite för att få spikpluggen att gå in ordentligt i listen, att vi har 5x38 vita spikplugg istället för 4x40 som jag tänkte, alltså hade jag inte behövt gå till Jula idag.

Det var lite störande... jag har lärt mig att jag måste tänka på att trycka ner listen då golvet inte är jämt över allt. Samt att mitt golv ser bra mycket bättre ut, utan en jävla massa täckpapp och damm.

Lite bilder från förr och lite bilder från idag.

Som tur är har man ju en super snäll farsa som ställer upp och hjälper mig med denna skit, utan honom hade detta blivit så mycket svårare !































*
In Soviet Russia, Wall Builds You !

1 comment:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ said...

Gillar sista bilden bäst! ^^ När ska du announca att jag blir din roomie då? :P