Wednesday, January 5, 2011

Fittdag²...

Dagen började med som jag sa tidigare att jag lurar mig själv och låser ute mig själv men som vanligt när man börjar dagen jävligt illa så brukar det knappast vara så att det slutar där utan saker och ting fortsätter fukka med en. Efter en liten stund på jobbet så skall jag naturligtvis fastna med lilla trucken, jag slirar och kommer inte loss. Inte nog med att jag kört fast på grund av is och kyla, jag sitter inkilad i ett virkespaket för att det är svårt att se vart skiten börjar och få ner gafflarna tillräckligt långt ner för att komma in under. Så jag försöker och har mig på alla möjliga vis i en bra stund innan jag bestämmer mig för att jag får fan försöka lyfta bort skiten med den stora trucken istället.

Det hade antagligen funkat om jag bara inte suttit fast i virkespaketet, dessutom stod det ett virkespaket uppe på det paketet jag satt fast i. Så jag försöker lyfta bort skiten, först bakifrån men sen inser jag att jag antagligen har nog mer lycka ifall jag tar den från sidan, men icke ! Skiten står där den står... så jag bestämmer mig att om jag bara tar bort det virkespaket som är överflödigt så kan jag säkert få bort den. Detta tog ju sin lilla tid då det inte bara var att lyfta bort utan jag fickk jigga fram det så att jag kunde komma åt det på mitten med den stora trucken, för nu stod de lilla framför och det hade varit omöjligt att lyfta paketet utan att det hade vält.

Så att jigga fram paketet och sen lyfta det över den lilla trucken tog sin lilla tid det med, men det gick och hade jag inte varit så jävla förbannad och frustrerad sedan innan hade jag nog kanske varit lite stolt över min bedrift, nu var jag bara irriterad. Väl med det övre paketet ute ur bilden försökte jag flytta på den lilla trucken igen men utan resultat. Nu hade jag säkert hållt på i närmare en halvtimme, fast det skulle lika väl kunnat varit i 5 minuter med tanke på hur jävla segt den här dagen gått. Hur som helst så ringer cheifen och frågar om jag inte kanske vill ha hjälp sen när han får tillfälle att kunna ta sig ur, han kommer ganska snart därefter och hjälper mig bogsera trucken istället (jag borde gjort det från början).

En stund senare var det dags igen, nu fastnade jag inte lika jobbigt med trucken som innan och det var bara till att dra loss den med den stora och testa från ett nytt håll, två minuter senare stod jag still igen fast denna gång aningen mer pinsam. Jag lyckades nämligen ställa mig så att jag hade dieseltanken hyffsat nära dörren till trucken, den som går att öppna från insidan. Försökte ta mig ur men insåga att om jag, om möjligt skulle lyckas med denna bedrift så kunde det fått ganska öderstigna konsekvenser då man antagligen fått ta i en hel del om man skulle klämt ur sig och vad hade man landat då på, förutom blankhal is. Nä det var bara till att ringa chiefen igen och be honom komma ut och öppna dörren som sitter på fel sida (höger dörr) så jag kunde klättra ut där och sen börja dra loss trucken igen.

Alltid när man upplever sådana här dagar, långa och sega så vill man alltid bli sysselsatt till fullo men man orkar aldrig ta i tu med något direkt och man ledsnar ganska fort på de saker man väl kommer igång med och så kommer en kund och bryter trisstessen och det enda man gör är att bli
förbannad och muttrar för sig själv att "fan är dum nog och handlar nu". Så längtar man till sommaren då man är fullt sysselsatt och knappt hinner blinka, väl under sommaren önskar man sig till dessa tider då man har all tid i världen att fixa det man inte hinner göra annars.

Det enda som var bra med dagen var väl att jag hittade 10 kr samt att jag först nu insåg vad den andra sökraden i handdatorerna var bra för. Den övre är ju naturligtvis för att söka via artikelnummer, den andra för sökning via artikelbenämning. Har alltid tyckt den var onödig och tyckt att det varit jobbigt att inte kunna söka på artiklar via namn då man ibland inte kunnat deras artikelnummer men det är lugnt, jag bjuder på den.

1 comment:

Dom kallar mig Yngve said...

Fittdagar åt helvete! Hoppas att resten av veckan blir bättre.