Sunday, January 30, 2011

Det Är En Vägg Här...

Blev ingen simning idag men en jävla massa byggande. Fan all min fritid och alla mina pengar tycks gå till det här men snart klar i vardagsrummet och då får jag väl ta en eller två månaders uppehåll antar jag. Spara in lite pengar, kraft och (nys paus, helveten va ont det gör i mina magmuskler när jag skall nysa, jag nyser ganska högt och tar i när jag nyser och jag har nog lite träningsvärk sedan spelingen) energi. Eftersom jag har en så snäll pappa så kommer han ju naturligtvis och hjälper mig när han har tid och det hade han denna helg då vi båda var lediga så det passade ju perfekt ! Vet inte riktigt vad jag har lagt ut hittils men det är nog några tusenlappar och med tanke på att jag handlar det mesta på jobbet så har jag sparat in några kronor, dels på att slippa åka någonstan, dels för att vi är så mycket billigare på det mesta samt att jag får personalrabatt.

Jag är så jävla lyckligt lottad att ha sånna snälla och underbara föräldrar som är snälla och givmilda men ändå satt gränser och visat vad som är rätt och fel och hur man uppför sig och att man inte direkt får något gratis här i livet utan får faktiskt jobba för saker och ting. Är en hel del saker jag fått
hosta upp pengar till för att få ifall jag ville skaffa cykel, tv eller vad det kan ha varit, kanske inte hela summan alla gånger men ändå. Viktigt att visa innebörd och vikten av att kunna spara ihop pengar och betala saker själv och för det är jag väldigt tacksam för, något jag nog borde försöka säga lite mer ofta till mina föräldrar.

Hittils, vad jag har hittat av kvitton så har jag handlat för ca 4100 kr och det har nästan genererat 400 kr i rabatt då jag inte riktigt handlat alltByggmax men nästintill. Detta är i stort sätt bara till vardagsrummet som jag handlat för än så länge. Elen har jag i och för sig köpt till hela lägenheten men ändå. Jag kommer nog hamna runt 20.000 kr innan jag börjar komma någonstans dit jag tänkt mig att ha den från början, detta är i och för sig fan 20.000 som jag kan dra av sen när jag väl säljer den.

No comments: