Friday, January 7, 2011

Dubbelmoralens Väktare...

Asså mitt städade och ordningssamma liv som skulle börja efter nyår går det väl så där med. Idag har jag satt på en diskmaskin, städat köket, satt på en tvätt och hängt upp två stycken samt städat i vardagsrummet. Skall snart gå och källsortera lite skit och sen blir det till jobbet för lämna tillbaka lite saker jag köpt fel, skall även bort till Allum för att retunera en bok som syrran fick i julklapp av mig och hennes pojkvän. Hade även tänkt att gå inom ICA för att panta lite flaskor.

Visst ser det fint ut på pappret men det är så mycket som behöver fixas och det känns som om jag inte riktigt tar det på allvar och ser till att utnyttja mina dagar till fullo utan går och lägger mig sent och går upp sent istället för att lägga mig tidigt, komma upp hyffsat och få fixat lite. Jag försöker i alla fall, det går väl framåt men mycket mycket för sakta för att jag skall vara nöjd.

Igår kände jag mig verkligen som dubbelmoralens väktare och jag har nog någon att be om ursäkt när jag ser denne igen.

No comments: