Friday, December 18, 2009

Wake Me Up Before You (Go-Go)...

För ett par dagar sedan så införskaffade jag en Philips Wake Up Light som har gjort under för mig och mitt uppvaknande. Hela grejen är att den succesivt höjer ljusintensiteten på lampan under 30 minuter innan den tid alarmet är satt på och under de sista 90 sekunderna så höjs även alarmljudet succesivt vilket är ett mer melodiskt alarm jämfört med många andra som är arga & griniga allt för att man skall vakna till. Eftersom man reagerar på ljus även när man sover så låter denna lampan än att vakna upp allt eftersom istället för att vakna upp i ett ryck i ett kolsvart rum av något högljud skitsak som man bara vill slänga i väggen. Nu vaknar man istället upp lite halvdosig i ett dunkelt rum, inser att det snart är dags att gå upp, försöker somna om en liten stund till för att sedan vakna upp och njuta utav ännu en mjukstart på dagen.

Naturligtvis finns det andra som är mycket billigare och självklart hade jag inte kollat upp detta men eftersom jag hade 1000 kr i presentkort på El-Giganten så kände jag att jag lika väl kunde lägga de på den. Hur som helst har den funkat skit bra för mig och även om jag har sovit hyffsat dåligt under natten så har jag åtminstone vaknat ganska utvilad även om man senare på dagen känner av bristen på sömn så är man inte lika frestad att somna om. Om någon undrar så får jag inte pengar för denna lilla annonsering, inte så konstigt med tanke på hur lite folk som är inne på sidan dagligen. Verkar som om räknaren har pajat, alternativt så har folk tröttnat och slutat läsa (fast det vet jag att de inte har). Till något helt annat, om jag inte vill önska mina kära kunder en god jul vad kan jag då byta ut det mot ? Inte alla som firar dessa dagar och kunde vara trevligt att önska de något trots allt, förutom en trevlig dag.

3 comments:

Noa said...

"Trevlig helg!" är väl nog så trevligt?
Begreppet innefattar ju dessutom vilken slags helg (eller högtid) som helst, allt efter kundens egna uppfattning om en trevlig helg. Kunden har alltid rätt. :)

sys said...

Funderar också på en WakeUpLight, nackdelen är ju bara det att de är så helvetes dyra! Får spara helt enkelt =)

Härligt att den funkar för dig!

Yngve said...

Hade jag haft ekonomi nog så hade jag rusat ut på en gång och köpt en sådan där lampa.