Friday, December 25, 2009

Vuxenlivet Bjuder På Konsekvenser...

Ibland ger jag mig in i saker utan att riktigt tänka efter vad konsekvenserna blir, måste lära mig att pausa, ta nya andetag; gå ifrån situationen och göra något annat för att sedan ge det en andra eller tredje fundering innan jag gör något. Förhoppningsvis lär man sig av sina misstag eller felsteg och försöker ta bättre beslut framöver, del av att växa upp. Beslutade att göra det enda rätta och ställde in festen som jag skulle haft nu på lördag, kändes som jag behöver fokusera på att ta det lugnt och ladda batterierna nu under julen istället för att driva på för hårt.

Jag måste försöka bli den pedant och strukturmänniska jag innerst inne egentligen är, jag tycker om struktur, ordning och reda men har svårt för det. Jag är ganska säker att jag skulle må väldigt mycket bättre om jag bara lärde mig att strukturera och mer planlägga min vardag.

No comments: