Friday, December 25, 2009

Julklappar...

Fick en massa sköna julklappar i år, mycket var bra och ha grejer men faktiskt sånna saker jag jag verkligen behöver så jag är glad som fan !

Det här två första till vänster fick jag av mamma och pappa och är en tångigrejs som antagligen har en massor av men men så blir det ibland kommer säkert till nytta och den andra är en annan grejsimojs för att ta varma plåtar med, hatar verkligen varma plåtar.

Dessa två andra fick jag av mina släktingar i Norge, det är elektriska malkvarnar med lampor samt en socker och mjölkskål från IKEA som var ganska schyssta. Oerhört snällt av de att ge oss julklappar men de behöver de verkligen inte fortsätta med att göra. Fick även 200 norska kronor av min mammas plastfaster blir det typ, skall skriva ett kort till henne och tacka så mycket för pengarna.

Här näst har vi julklappar från mamma och pappa igen, fick en bok om öl (nice som fan) kan nog vara väldigt intressant. Sen så fick jag två stycken lökförvarare, en för gullök och en för vitlök, jävligt schyssta faktiskt.

Om ni undrar vart bilderna från själva julen är så får ni be några av de som hade med sig sina kameror att visa de bilderna för jag råkade glömma min så ah... Var väl inte jätte mycket att se ändå. Vi var hemma hos Solveig och Henrik och resterande folk var, mamma & pappa, Jan-Erik & Lotta samt Henriks bror, mamma & pappa vilka jag naturligtvis glömt namnet på. Vi hade väldigt trevligt, åt lunch, fikade, tog en prommenad, spelade spel, åt mer mat och delade ut julklappar (lång julafton för familjen Jansson som inte brukar köra så ihärdigt men men trevligt var det).

En sista sak från från mina föräldrar, ett lakan (behövs fan). Fast nu ljög jag, sista från dem är årets julklapp ! Det var fan riktigt nice att jag fick en men den får ni vänta med att se.

Nu till min brors julklappar och det är bild på alla utom en (en premunation på tidningen Språk).

Först ut är:


Berligns Tolva
Jan & Maria Berglin


So Watcha Sayin'
En Intervjubok Av Matrin Kellerman













Rogert

Världens Bästa Pojkvän
Thomas Olsson


Container
Max Andersson

Fick en hel del som ni kan se, fattar inte hur fan jag skall hinna läsa allt jag har här hemma. Allt bara staplas på högar, har en jävla massa tv-serieavsnitt kvar på en del serier, en del filmer som jag inte heller sett samt en sjuhelvetes massa böcker som behöver läsas. Jag skall nog klara av det också skall ni se.

Känns bra att de inte alls tar tid att skriva d
etta inlägget, just nu har jag hållt på i princip i en timme men mycket tack vare att jävla skitfönstret jag sitter och composare skiten i är så förbannat litet ! Är glad att kattskrället i soffan åtminstone ligger och sover nu, fan höll på i en halvtimme och försökte få han att springa runt i lägenheten för att trötta ut honom och verkar som om jag lyckats, han har nanat en bra stund nu.


Nu till min systers julklappar, hon hade köpt mig nya skejtskor vilket jag har behövt ett längre tag kan man väl säga. Borde kanske vara lite mer försiktig i hur jag går i dem så jag slipper dra sönder hälen på de så fort. Nu kan jag bara enbart skejta i mina gamla, vilket jag förövrigt gjorde förut. Satte ett riktigt fett gap (på ca 5 cm) mellan hallen och köket (måste passa på att leva lite när man kan).

Biljetten här bredvid är min julklapp från Byggmax som jag tydligen tagit upp tidigare men här får ni den igen ! Det som står innan är en spetsgardin som min syster skall fixa till så jag får mig en farmorsgardin istället för att ha i köket.

Nu till årets julklapp ! som ni kan se har varit varit mycket duktig och satt upp den också. Om ni inte ser eller orkar klicka på bilden så är det en pulversläckare samt en brandfilt (som tydligen ingick), detta är något jag har tänkt att köpa ett längre tag och igår så fick jag och mina syskon varsin vilket var skit nice ! Förhoppningsvis kommer man slippa använda den men om mot allt förmodan den dagen uppstår så kommer det vara jävligt värt att ha den. Funderade ett tag på att sätta upp den i garderoben men insåg att i gången mellan hallen och vardagsrummet var ganska optimalt, den är inte ivägen men däremot synlig för de som går förbi den så den är lätt att lokalisera om man behöver den.

Vet inte om det finns så mycket mer att säga om julen, det var en väldigt bra och trevlig afton. Fick massa schyssta julklappar och mycket var verkligen bra att ha saker som faktiskt är bra att ha och som jag behövt så ja... vad skall man säga ? Tack så jätte mycket ! Hoppas folk blev glada av mina julklappar, de blev lite struligt i år och Jonte fick lösa allt åt mig då jag var sjuk. Skulle som vanligt fixat allt mycket tidigare men det blev naturligtvis inte av så en massa klassiska sista minuten handlingar blev det.

Detta var min klädsel till aftonen, ett par svarta pilotglasögon, en vit sovjetisk militär kavaj, en rosa Johnny Cash t-shirt, ett par svarta byxor samt tillhörande vita hängslen. Om ni undrar så ja, jag kommer att starta en modeblogg och den kommer bli större än störst ! och kommer att heta:

- Blonde Slutty Male Showing Off His Snobby And Most Superior Clothes
-

Softi och Blondinbella kan ju bara gå och gömma sig för nu kommer fan Lars ! och jag kommer göra ett avtryck i modevärlden så den kommer att skita på sig p.g.a. min genialitet.

2 comments:

tjelsi said...

GOD JUL KRAMAR FRAN POLEN. ARRE OCH DOMME.

sys said...

Vet du om att du är underbart humoristiskt i dina inlägg? Alltid lika trevligt att läsa dem =)