Friday, December 11, 2009

Stockholm Nu Igen...

2009-12-05 (11.53)

Lämnde precis Västerås är på väg till Stockholm igen, det är väl sista gången i år jag är där och nu är det Armageddon Dildos som gäller. Uppskattar värmen på tåget men detta är lite väl overkill. Saknar vintern och den tillhörande snön. Åtminstone när det är minusgrader ute så snöar det och jag slipper den fuktiga luften. Detta har verkligen varit den sjukaste november jag upplevt, känns som om det bara regnat och varit svart ute, frågan är ju om vi i Göteborg ens kom upp i 10 timmar soltid under hela månander.

Ett motorvägsbygge längs med spåren fångade min uppmärksamhet under en längre tid och jag fann mig i extas då jag såg en av "ändpunkterna" strax innan Enköping. Sånt som får mig att känna mig smått udda, nördig och ja...

Man vinner mycket på att göra en liten gest sina medmänniskor. Reste mig för en äldre dam, har ändå suttit hela vägen och kunde lika väl stå resten av resan. Jag kanske skulle vara lite stel om jag stod ett längre tag men det hade nog inte varit något jämfört med vad hon skulle upplevt.

Laugh and forget, love and remeber - Nitzer Ebb - So Bright, So Strong

- Otänkbara framtidsvisioner i dvärgskogens grönska.

- Ständigt sökandes efter nya lysen att släcka.

Något jävla bajståg har rivit ned ledningarna framför oss så vi måste åka buss från Vårgårda via A-sås till Götet. Ball e de ! Någon jävel som sitter har högläsning för någon pakistanier (tror jag), SJUKT störanden... Note to self:

Beställ aldrig ett tåg dagen efter en konsert före tolv så ovärt att sova typ 4-5 timmar för att komma hem lite tidigt.

- He invented easter and yule.

Varför har batteriet till min MP3-spelare dött ? Varför... Jävla gamla gnällgubbar och kärringar, shit happens Finn er i det ! Jag vill mörda högläsaren, sådan störande röst. Kan inte Yngve vara här så vi kan "zone out" allt genom att prata bajs i 30 min som vi gjorde igår ?

Vissa röster borde bara inte få yttras...

Hans Villius har världens Bästa berättar röst.

Ja men kaffedoft är precis vad jag vill känna lukten av nu. Jävla gnällande gamlingar ! "Köpa lotter också." - De kan ju för all del inte missa Lotta och Bingolotto.

- I'm such a people person.

Vi satt i över en timme i det helvetesgap som kallas för Vårgårda. Ny luft, nya människor, tysta människor. Denna gång är det bara 6,6 mil busstur jag behöver avnjuta och inte 8 timmar eller något i den stilen när jag skulle upp till Lule. Då var man lycklig... jävla Idiotkärring ! Hur svårt är det att sätta fast ett bilbälte ? Du kanske bör se vad du gör under Hela processen när du för andra eller tredje gången inte får i det istället för att vända bort blicken samtidigt som du försöker hitta hålet. Jag har ätit chips, lite chokladbitar, en halv mini pizza, druckit öl, cola, käktat en middag sedan 5 igår och jag sov ca 4 timmar hos Tove inatt samt sov lite sporadiskt 1½-2 timmar på tåget, jag har rätt att vara irriterad.

No comments: