Wednesday, December 16, 2009

Baconfeber (2)...

Min kära kompis Tull drog till med orden baconfeber för ett tag sedan som ett uttryck för svininfluensan eller Influensa A(H1N1) som det kanske är den mer korrekta benämningen av den. Hur som helst så var jag och vaccinerade mig mot skiten i måndags och blev ganska dassig igår och varit fram och tillbaka idag med värk i kropp och leder samt en kommande och gående feber. Man kan ju bara hoppas på att man inte drar på sig någon annan typ av den här skiten som har muterat sig för då skulle det ge varken från eller till att jag tog sprutan. Hur som helst känns det hyffsat bra att tagit den för kan tänka mig att jag blivit mycket värre om jag inte tagit den eftersom jag är en av riskgrupperna då jag har astma men har faktiskt inte känt av den något under de här 48 timmarna som jag haft skiten i mig.

No comments: