Friday, August 1, 2008

Tror Jag Skall Sova...

Är lite trött efter dagens "stohej", jobbat trots allt 12 timmar idag och lite till. När jag skulle ta mig hemmåt (gick inte mot stan som jag brukar göra utan gick det håll bussen åker och tänkte ta busshållplatsen efter Hydro) så ser jag något som inte borde stå utanför ByggMaxs grindar efter stäning, där stod nämligen 5 paket virke så jag ringer Magnus och konstaterar vad jag ser varpå han frågar om han eller jag skulle ta det. Snäll som jag är tar på mig ansvaret att köra in skiten, notera nu också att jag åker buss (som går två gånger i timmen) och han har bil. Jag missar naturligtvis min buss ganska precis (väntade ut den, orkade inte stressa), tyckte det var lika bra att ta det lugnt och inte göra ett gött misstag som fått mig vara kvar ännu längre.

Skulle först inte jobbat idag,
Skulle bara jobba till sex idag,
Skulle (för jag är snäll) jobba till sju idag,
Skulle fixa med hemleveranser som jag tagit emot (skulle inte ta så lång tid)
Skulle gå hem efter jag låst på jobbet,
Jag åkte hemifrån 08.20,
Jag var hemma 22.10.

Jag skall till Norge imorgon,
Jag vet inte riktigt när,
Det är typ tidigt,
Jag har inte packat än.

No comments: