Tuesday, August 26, 2008

Nya (Farlighets)gränser...

Det har varit riktigt svårt för oss bilister de senaste 37 åren att komma ihåg vad dessa skyltar innebär.













Jag vet ärligt talat inte hur vi klarat hålla reda på alla dessa fem skyltar och vad de inneburit, jag menar hur fan skall man veta att 30 med en gul bakgrund och en röd cirkel runt innebär att jag inte får köra snabbare än 30 km/h ?

Nu skall de jävlarnaVägverket göra det svårare för oss stackars utsatta bilister genom att införa ytterligare sex nya hastighetsbegränsningar, hur i helvete tror de att vi skall klara av detta virrvarr ? De har redan prövat de olika hastigheterna lite här och där för att vi skall väjna oss.

Ser ni inte hur de försöker korrumpera vår ungdom genom att införa massa förvirrande och nya skyltar, nu har vi hur många siffror som helst att hålla koll på. Kommer bli kaos den 15:e sep och vi kommer ha Kent sjungandes om ett par år om en måndag då helvetet bröt loss på Svea Rikes Vägar. Så framstod i alla fall reportaget på SVT när de pratade om hur svenska bilister kommer ha svårigheter med alla dessa nya hastigheter. Må svenska folket och särskilt svenska billister vara korkade men till och med jag har högre förhoppningar om dem än SVT och har jag ens några förhoppningar what so ever om svenska bilister så tycker jag att det säger en hel del om hur jävla korkade SVT försöker oss bilister att framstå.




No comments: