Sunday, August 19, 2007

Sak Efter Sak Läggs Ner...

Det blir bara mer och mer som jag funderar på att försöka sluta med eller skära ner på, allt för att må lite bättre på alla plan. Jag har skurit ner min tuggumin konsumtion som fan var intill överdriven, jag har eller vill åtminstone tro att jag skurit ner på mitt chips och godis ätande. Problemet är när jag väl köper så köper jag stora kvantiteter istället och äter det under längre tid än jag gjorde förut. Får väl helt enkelt säga nej till 2 liters och 1½ liters när jag köper själv och som mest ta en 50 cl dricka om ens man skall ta något dricka överhuvudtaget. Sen när det gäller chips och godis så får jag bara försöka hålla mig till det ena eller det andra och försöka ta bara ett par saker av varje godis sort när jag väl tar lösgodis som alltid blir besviken av då man tror att det skall vara så mycket mer tillfredsställande än vad det verkligen är.

(Allt ligger i betraktarens ögon, raden ovanför nu ser helt cp ut för mig. Den sträcker sig inte över hälften av sidan och jag vill helst att texten sträcker sig lite mer än över hälften för annars ser det inte bra ut och det stör mig så fruktansvärt mycket att jag ändrar i meningen eller lägger till enbart bara för att få det se tillfredsställande ut. Det fula är ju att beroende på vad du har för upplösning på din skärm, vad du har för webbläsare och vad du har för storlek på text osv. så kommer allt se olika ut men eftersom det ser bajs ut för mig så fixar jag det så det åtminstone ser bra ut för mig sen skiter jag i alla andra. De fåtal nu som ens läser detta. Blev ju tvungen att lägga till lite mer nu just för att det slutar dåligt här med, kan ju bara konstatera att denna lilla utläggningen tar nästan upp ⅓ av hela inlägget. Tänkte att jag bara skulle konstaterade de så.)

Sjukt nog har jag nog insett att jag borde nog sluta dricka sprit överhuvudtaget då jag mer eller mindre bara dricker Jäger när jag dricker sprit numera så kan jag lika väl bara skit i det också då jag alltid överdriver mitt drickande tills den punkten att jag pajar för mig själv och drar hem i förtid för att jag känner att fyllan börjar slå till på riktigt. Det har ju blivit lite av en del av mig image att jag dricker Jäger, asså det är ju gott osv. men ahh det är lika bra inse att jag skall nog inte dricka sprit för det brukar "spåra ur". Det kanske inte är lika allvarligt som det kan bli för andra men det räcker för mig och anser jag att det är ett problem så är det de. Sist men inte minst så tror jag helt seriöst att jag har fått nog av att gå på bio, jag klarar inte av folk som sitter och skrattar, kommenterar och allmänt gör saker som kan störa mig när jag försöker titta på en film. Det är ju inte riktigt deras fel att de inte riktigt har samma smak som mig osv. det är ju mer mitt problem att jag inte kan bara "tune it out" så ah... lika bra att ge upp bio. Det är dyrt och ofta inte så jävla tillfredsställande ändå.
- Någon liksom...

No comments: