Friday, August 3, 2007

Lars Och Frontside Boardslid × 3...

Jag och John tog oss en 1½ timmes skate ungefär vid Rydsberg, mycket väntat nog var det mycket kids där och alla buttade ju en rejält så den första timmen så kände man bara hur man verkligen kanske borde sluta och ge upp, man kommer ingen vart. Så mot slutet så lånade jag Johns bräda en lite snabbis för att känna in den och drog några riktigt långa och fina Frontside Boardslides, jävla lätt bräda och enkel att hålla balans med. Hade bara fått in det helt enkelt och testade med min bräda igen och lyckades faktiskt sätta 3 st Frontside Boardslides. De var inte de bästa världen skådat och jag stannade mest efter jag gått ner men jag kom ner och stod kvar, det är huvudsaken. Sista var riktigt snygg, jag tog fan halva av den låga delen på railen men även denna gång så stannde jag vågrätt mot railet så mina hjul stod ju inte i färdriktningen men men skit samma! Skatingen var död men så kom den tillbaka. Blandar alltid ihop FS och BS tänker jämt att det är hur man "genomför" tricket, men det är hur man kommer emot en box / rail eller dylikt. Asså kommer jag med ryggen till boxen så är det BS och kommer jag som jag gjorde i mitt fall med ansiktet riktat mot railet så är det FS.

Jag konstaterade att jag var bäst förut idag också, mitt jävla lokalsinne är riktigt jävla sjukt. Det är fan riktigt jävla bra.

No comments: