Monday, August 20, 2007

Allt Är För (Din) Skull...

Det handlar inte om någon enskild händelse,
Det är inte någon gigantisk sak,
Det handlar om självbestämmelse,
Det handlar om kontroll,
Det handlar om att växa upp,
Det handlar om att känna sig fängslad.

Jag vågar inte löpa linan ut,
Bor jag hemma får jag haka på på visa saker,
Det kanske skulle bli "bättre" men inte helt bra ifall jag flyttade,
Jag har så svårt för att säga nej,
Jag har så svårt att gå emot mina föräldrar,
jag menar vilken ""rätt"" har jag ?
Jag bor här,
De föder mig,
De värmer mig,
Jag visar inte ens uppskattning och kärlek för allt jag är och borde vara så tacksam för.

Dagen rullar på,
Vardagen är som den varit så länge,
Morgonen går fort,
Det blir lunch och allt stannar av,
Inget händer,
Jag står bara där,
Utan arbete,
Utan syfte,
Skicka hem mig,
Jag gör ingen nytta här längre.

No comments: