Wednesday, August 22, 2007

Kaka Till Frukost...

- Köpte i alla fall ingen cola.
Blev sur på mig själv men så såg jag ljuspunkten,
Den som är så viktig att hitta,
Jag kunde lika väl dricka det vatten jag hade i bilen,
Det är åminstone en bit på vägen.
Jag stod emot,
Det varade inte länge men jag stod emot.

Känner mig alltid anklagad,
Tar alltid försvars position och paniken sätter sig,
Telefonen ringer,
Scenarior i huvudet spelas upp,
Jag är så nära varje gång att fråga vad som jag gjort fel,
Vad är det som hänt denna gång ?
Skall jag skynda mig ?
Vad vill de ?
Alltid skall det vara något.
- Man kan unna sig genom att vara duktig.
- Man kan lika väl köra vilt när polisen ser än, så kanske man lär sig.

Måste försöka få igång lite kakpoäng, försöker hela tiden tänka positivt och inte se ner på de brister jag må ha utan försöka hitta något bra med det jag trots allt gör under dagen. Problemet är bara att jag belyser inte det så faktiskt med mina kakpoäng, det blir så mycket mer konkret då. Dessutom så måste jag försöka fixa en bättre frukost samt att ta med mig lite mer frukt så man slipper känna suget eller åtminstone så att suget är lite mindre. Får se vad som händer, trött nu. Torsdag imorgon !

No comments: