Saturday, April 23, 2011

Motionsnarkoman...?

Idag blev det att springa lite efter grillningen med chiefen. Hade tänkt mig en kort runda på typ en halvtimme eller dylikt men blev fan lite längre ändå. Jag var ute och sprang i dryga timme igen, denna gången blev det att ta sig upp till Kvastekulla Griftegård, runt den, ner till Gamla Alingsåsvägen som går längs med motorvägen mot Lerum och sedan vek jag av till vänster mot Kåhög och tänkte ta mig tillbaka den vägen, blev att jag joggade ända till Stationen och sen bar det upp till Höghusen och sedan hem och den vägen visade sig vara över en mil.

Något som är säkert är att jag inte skall springa på ett par dagar, mest för att jag har goa blåsor under fötterna och vill inte att de skall bli värre samt att min kropp värker och gör ont. Jag är stel och inte särskilt mobil av mig, dock så stretchade jag igår vilket kändes oerhört skönt, det kändes som om jag verkligen åstadkommit något. Skall även köpa mig ett par ordentliga löparskor, kommer nog bli några som mest är avsedda för asfalt och dylikt hårt underlag då det inte riktigt finns någon bra sträcka i närheten, åtminstone har jag inte hitta någon.

Jag är lite besviken på att jag inte sprang snabbare men måste ändå inse att jag inte har sprungit en mil på väldigt länge samt den jag sprang när jag sprang som snabbast på ca 44:36 så var den dessutom helt utan backar och jag visste hur långt det var efter att det gått 5 km så man visste liksom lite hur mycket man kunde satsa och ta i. Dessutom så var jag ute dagen innan och sprang så jag var ju inte direkt i ideal form eller har några jätte bra skor att springa i. Så jag antar att det får bli till att gå och simma ett litet tag medan kroppen läker lite mer. Skall nog inte dra och simma förens senare i veckan men det känns nästan viktigare att göra eftersom jag ändå betalat för det och jag vill gärna inte slösa bort pengarna genom att inte utnyttja det. Jaja vi får se vad som sker, skall äta lite frulle nu.

Total Distans: 10,13 km
Max Hastighet:
17,75 km / tim
Total Tid: 1:03:59

Genomsnittlig Hastighet: 9,50 km / tim
Rörlig Tid: 58:57
Genomsnittlig Rörlig Hastighet: 10,31 km / tim

No comments: