Sunday, April 10, 2011

Lars Provar På Att Röka För En Dag (7)...

Så nu har jag tagit min sista cigg. Jag har ungefär en timme kvar på min utmaning men valde att köra den sista ciggen nu. Skall försöka utvärdera denna dag, den har ju skridit över två dagar men ja vad skall man säga ? Jag tycker verkligen inte alls att det är gott att röka.



Kostnad: 1 / 10 - Jag har ju nästan inte lagt ut några pengar på det. Det hela gick på 45 kr, paketet som jag köpte kostade mig 45 kr och det var väl det liksom, det är inte direkt dyrt att vara rökare för en dag och med tanke på att jag typ rökte 6 cigg på en dag så skulle det paketet hålla i 3 dagar eftersom det är 19 st i ett paket. Det skulle gå åt 2,2 paket / vecka alltså skulle jag behöva köpa mig 3 paket i veckan och det skulle kosta mig 135 kr / veckan och det blir 9,7 paket i månaden och det är fan 450 kr / månaden och det skulle kosta mig totalt 5400 kr i året att bara röka. Så med andra ord så sparar jag in ca 5400 kr varje år på att inte röka. Det är ju alltid något, antar jag...

Negativt: 8 / 10 - Det finns ju bara mest nackdelar med skiten, asså dina lungor blir sämre, särskilt när man har astma. Man får nico-kickar och mår illa, det snurrar man måste gå ut och röka, man smakar illa i munnen, man luktar illa, ens kläder luktar illa, man känner sig smutsig, man känner sig osexig, det är allmänt jobbigt för att man vet hur mycket skit det här gör för en. It's a pain... man blir beroende förr eller senare, det kostar pengar. Fast det är mer på en längre sikt men jag kan säga att min dag har knappast blivit bättre på grund av att jag rökt.

Många gånger så har jag verkligen bävat för att röka, just för alla de saker jag nämner ovan. Anledningen till att det inte blir mer är väl just att jag inte har spytt, jag inte känt direkt av att det påverkat mina lungor men det blir ändå så pass högt för att det har verkligt varit en pers, jag har mått psykiskt dåligt och jag var nära på att avbryta det hela efter bara två cigg för att jag mådde så pass dåligt i natt.

Positivt: 2 / 10 - Jag vet inte riktigt vad som har direkt varit positivt med den här dagen förutom att jag har väl dragit igång den här skiten och det liksom i sig har ju varit ganska kul. Ett experiment för att se hur det hela skulle te sig. Sen är väl den andra positiva saken att jag just insett hur pass äckligt det är och förhoppningsvis aldrig mer kommer att röka en enda cigg till.

Jag hoppas ni haft det lite underhållande under dessa 24 timmar, jag har skrattat lite, mest åt att jag är en sådan patetsik rökare och hur vek jag är när det kommer till rökningen. Jag fixar det liksom inte. Sen var det roligt i början också, att sitta och prata om paketet i sig och ah, hela grejen. Jag funderar på vad som blir nästa grej. Hade ju varit skoj om man fick lite folk att komma med synpukter och åsikter. Just i detta nu ligger, "
Lars Provar På att vara utan internet för en dag." och "Lars Provar På att vara en kaffedrickare för en dag." på samma plats, kanske blir någon av dem, vi får se. Jag har i alla fall gått från att vara en icke-rökare till att börja röka för att sen sluta röka på 24 timmar och det har varit en upplevelse, huruvida den har gjort något för mitt liv i det stora hela återstår att se.

Lars Provar På att vara en rökare för en dag.

Lars Provar På att vara en brat för en dag.
Lars Provar På att skutta en hel dag.
Lars Provar På att sjunga en hel dag.
Lars Provar På att planka en hel dag.
Lars Provar På att vara en riktig LIKSTRÖMMARE för en dag(chat bland annat!).
Lars Provar På att byta kläder var 4:e timme för en dag.
Lars Provar På att runka så många gånger han kan på en dag.
Lars Provar På att spela fickpingis.
Lars Provar På att prova kläder på barnavdelningen.
Lars Provar På att gå klädd som en tjej för en dag.
Lars Provar På att röka hash för en dag.
Lars Provar På att vara sverigdemokrat för en dag.
Lars Provar På att vara med killar för en dag.
Lars Provar På att jobba på någon annanstans för en dag.
Lars Provar På att förfölja någon för en dag.
Lars Provar På att vara knarkare för en dag.
Lars Provar På att vara en etnisk minoritet för en dag.
Lars Provar På att vara en emo för en dag.
Lars Provar På att vara sjukskriven för en dag.
Lars Provar På att vara kommunalpolitiker för en dag.
Lars Provar På att vara Arre för en dag.
Lars Provar På att vara en superhjälte för en dag.
Lars Provar På att gråta ut i kvällspressen för en dag.
Lars Provar På att bli en Youtubekändis för en dag.
Lars Provar På att skrämma Arre genom att leka Saw för en dag.
Lars Provar På att vara en Single-Mom för en dag.
Lars Provar På att vara Arres mamma för en dag.
Lars Provar På att stjäla godis från ett barn för en dag.
Lars Provar På att vara en vegan för en dag.
Lars Provar På att vara utan internet för en dag.
Lars Provar På att vara en religiös fundamentalist för en dag.
Lars Provar På att vara en diktator för en dag.
Lars Provar På att vara hemlös för en dag.
Lars Provar På att ha aspergers för en dag.
Lars Provar På att krama okända människor en dag.
Lars Provar På att bara dricka cola som födoämne för en dag.
Lars Provar På att bara dricka öl som födoämne för en dag.
Lars Provar På att vara naken för en dag.
Lars Provar På att vara din värsta plågoande för en dag.
Lars Provar På att vara prostituerad för en dag.
Lars Provar På att leva på toaletten för en dag.
Lars Provar På att vara en kaffedrickare för en dag.
Lars Provar På att göra en världsomsegling för en dag.

1 comment:

Anonymous said...

haha sjukt rolig idé ^^