Tuesday, April 12, 2011

Lars Provar På, Vadå...?

Jag ändrade tidsvristen för pollen till torsdag natt. Just nu är ställningen:

Lars Provar På Att Vara Kaffedrickare För En Dag
3 (21%)
Lars Provar På Att Vara Hemlös För En Dag
4 (28%)
Lars Provar På Att Vara Utan Internet För En Dag
4 (28%)
Lars Provar På Att Krama Okända Människor För En Dag
3 (21%)

Röster hittills: 14
Återstående dagar för att rösta: 2

Jag får se vilken det blir men jag är ju ledig på fredag så...

Jag undra lite över premisser, hur skulle jag "vara hemlös för en dag" ? Alltså jag förstår att jag inte skulle vara hemma hos mig själv på 24 timmar och jag förstår att jag inte kan sitta och häcka hos en polare hela tiden heller men vad får jag göra för mat ? Gå och panta burkar hela dagen för att fixa ihop något till att äta ? Får jag ha med mig varma kläder ? Vad gäller ? Har någon något förslag ?

4 comments:

Veneratio said...

hemlös för en dag skulle väl innebära att du får lämna allt vad cash å kort heter hemma, sen får du väl panta/tigga/stjäla för å äta.
vanliga kläder vore väl tillåtet då man sällan ser nakna hemlösa på stan

sys said...

Jag vill lägga en till röst på kaffe. Eller två. Får man fuska i pollen? :p

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ said...

Håller med Veneratio: Lämna plånbok (eller iaf kort) hemma. Ha inget av värde med dig mer än möjligtvis kläderna du har på dig. Helst ska de vara några dagar använda och lukta lite. Du får leta i soptunnor efter flaskor som du kan panta, tigga eller vara gatumusikant för att överleva.

ELLER så tar du kontakt med Faktum.se och berättar om ditt projekt, de kanske kan följa dig och göra en artikel om det!

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ said...

Tycker att du ska ta en dag som hemlös och en dag som internetlös.