Wednesday, September 1, 2010

Timothy (3)...

Nu har jag sett ytterligare ett par Bondfilmer och avvärkat både Roger Moore och Timothy Dalton och det jag har att säga om Roger är att jag förstår varför han var så tilltalande förr för mig. Jag såg honom när jag var yngre och gillade honom, det var mycket humor och mer barnvänlig ton på det hela och faktum är att han ju att han ser ganska bra ut inte för att jag nog la märket till det då men men... Alltid har man hört om Timothy och George att de skall vara så jävla usla, de har bara gjort 2 respektive 1 film, de måste ju suga så brutalt om de inte fick göra mer film.

Asså jag håller med om att George är horribel men nu efter att ha sett båda filmerna av Timothy på rad här nu så måste jag säga att jag är imponerad, hans första film, The Living Daylights var faktiskt helt okej ändå, mycket bättre än väntat. Även om han inte känns som en bondkaraktär så skulle denna och definitivt hans nästa rulle, Licence To Kill, funka som två standalones, asså att man bortser från att de tillhör Bondserien så är det två riktigt okej actionrullar. Av de jag sett hittils nu när jag malt igenom alla gamla filmer så måste jag nog erkänna att Licence To Kill är det bästa hittils. Skit samma om den avviker en del från Bondtemat med ""storslagna"" skurkar som skall ha världshäradöme och en massa "dåliga" punchlines, asså jag säger inte att jag inte tycker om det men jävlar va man tröttar på skiten efter att ha sett i princip samma sak om och om igen i typ 13 filmer. Denna var och brutal (jämfört med de flesta andra), det gillar jag.

Kanske gjorde ett stort misstag att mala igenom alla bondfilmer i ett men vafan skall man göra ? Jag har varit sjuk i snart en vecka, finns inte så jätte mycket mer man orkar att göra än att sitta i soffan och titta på film.

No comments: