Saturday, September 25, 2010

Out Of Control...

Jag brukar vara ganska lugn och sansad och tänka hyffsat rationellt men igår så misslyckades jag en aning med detta. Efter en ganska tuff start på dagen så var det bara att be ge sig till jobbet, det kändes som en ganska lång dag och var inte alls särskilt sugen på att vara där särskilt inte med tanke på att jag alltid tror att folk tror det värsta om mig och är allmänt ute efter mig (är ju lite paranoid av mig) även om jag inte gjort ett enda skit. Så jävla ironiskt att man under dessa förhållanden önskar att vi haft en redlig polisstat som övervakade allt och alla.

För att bättra på dagen så konstaterar Simon ganska snart in på arbetsdagen att - "Detta kommer bli en lång dag.", gjorde mig mycket lyckligare. Hur som försökte tänka positivt och att jag snart skulle få se VNV Nation igen på Sticky Fingers. Skulle möta upp Charles här hemma, dricka lite innan vi drog ut. Naturligtvis så får jag för mig den helt briljanta idéen om att verkligen supa till, allt för att det har varit en sugdag. Jag tycker vanligtvis att detta är helt idiotiskt och att det aldrig blir särskilt bra om man går in med den inställningen, självklart gick det käpprätt åt helvete !
Väl inne på Sticky köper jag mer, slutar väl med en öl och en jäger som så fint blir en ubåt till mig (bad idea). I samma veva (jag är ganska full nu) så har bartendern strulat till det för mig vid ett köp av lite dricka, han har på något jävla vänster slagit in 11400 riksdaler för ett köp på 84 svenska pengar, detta skulle då resultera i att jag skulle få tillbaka 11316 kr i handen vilket knappast skulle vara möjligt och vilket jag inte skulle gå med på heller. Blir aningen trött på människan men han säger att det är fixat och full som jag är ser på kvittot, det står tillbaka 11316 kr och jag lägger ihop 2 och 2 och får det till att mina pengar är tillbakasatta.

Kvällen rullar vidare, jag går på toa och påväg ner så tar en vakt tag i mig och säger att jag skall följa med honom och ber mig ta ett varv runt kvarteret, jag instämmer och börjar ta mig till 7-Eleven på Grönsakstorget, fummlar till mig lite godsaker och sätter mig vid studentbyggnande mitt emot. Det regnar och jag är klädd i t-shirt och byxor, det är kallt, jag sätter mig under taket och nu vill inte min kropp hjälpa mig bränna all alkohol jag intagit och den börjar skicka tillbaka lite den vägen det kom. Ett antal desperata samtal som når Charles röstbrevlåda förtäljer att han skall komma och hämta mig för att jag är ett vrak.

Tillslut orkar jag mig till spårvagnshållplatsen nedan, jag hoppar på vagnen och går av i Brunnsparken för att det är 7:an jag satt på, lyckas vinka till mig en taxi och säger att jag skall till Angered. Jag försöker somna för att jag mår så pass illa att jag riskerar att måla om inne i hans bil, vaknar till lite och märker att jag är på Angeredsbron av någon jävla anledning, jävla omväg, skumt som fan... orkar inte riktigt diskutera, jag skall hem bara, betalar (350 vilket det typ kostar att åka till Angered men man tar fan 45:an om något) och så var det bara att släpa sig hem.

Under hela natten drömmer jag om hur jag inte kan få tag i biljetterna jag har till spelningen idag på Dieselverkstaden där VNV Nation spelar, detta är i Stockholm och vårat tåg går 14.42 och jag har ingen aning om när Sticky börjar befolkas av personal. Försöker febrilt få tag på dem samtidigt som jag ringer Ticnet och frågar hur fan jag skall göra om jag inte får tag på mina biljetter i tid, jag skulle testa att prata med de på Dieselverkstaden och förhoppningsvis kunde de vara snälla nog att släppa in Charles utan biljett så länge som de fick den i efterhand eller dylikt.

Klockan börjar ticka iväg och jag blir tvungen att åka in till stan för att göra ett sista desperat försök att få tag på min ryggsäck där biljetterna befinner sig, för mig är det sedan länge uteslutet att åka då jag är så jävla bakfull och känner bara att jag sumpat det så hårt. Det är stängt, släckt och ingen svarar i telefon. Möter upp Charles på stationen, ger honom hans nyutskrivna tågbiljett för hans gamla ligger också i min ryggsäck, ber tusen gånger om ursäkt för allt jag ställt till med och att han fått oroa sig i onödan då han efter att spelningen tagit slut gått ut och letat efter mig för han hört mina blödiga jävla samtal. Lovar honom att jag skall göra allt i min makt att få in honom på spelningen ikväll.

När jag börjar gå tillbaka mot Drottningtorget för att ta mig hem igen lyckas jag få tag på någon på Dieselverkstaden, förklarar läget och hon säger att de släpper in honom och att det bara är för mig att maila eller faxa över biljetterna. Jag tackar hjärtligt och förklarar att hon verkligen gjort min dag då jag haft ångest hela dagen över detta.

Väl hemma igen märker jag att jag har ganska taskigt med sås i telefonen och behöver få tag på någon på Sticky för att kunna veta när jag kan hämta upp min ryggsäck men jag kan ju inte ladda min telefon för dess laddare ligger också i ryggsäcken. Får be Sidi ringa dem och höra av sig på msn då jag stängt av telefonen för att kunna ringa dem när jag väl är där ifall de inte hör eller ser mig knacka på. Kort efter jag bett honom ringa regelbundet varje timme så säger han att allt är löst, min ryggsäck är där och att det är bara för mig att åka och hämta den.

Väl framme vid Sticky möts jag av en vänlig själ, han hämtar min ryggsäck och så men det är ju inte klart här, de 11400 som dragits från mitt konto, det står inget om att jag väntas få tillbaka dem inom några dagar. Jag vill veta vad som händer och vad de skall göra åt saken, han ber mig vänta lite då han skall ringa några samtal för att försöka reda ut allt. Det visar sig tillslut att pengarna är på väg tillbaka bara det att det kan ta 2-3 bankdagar innan de är inne på mitt konto, många gånger har jag förklarat detta för kunder som vill ha returpengar insatta på sitt konto men då handlar det in om att någon har råkat dra 11400 jävligt random ! på en summa som borde varit 84 kr. Han förklarar att detta är väldigt olyckligt och att jag kan ta med mig några polare om jag är sugen på att gå ut ikväll, förklarar för honom att jag inte är så fest sugen och skall nog inte dricka på ett litet tag. Han ber mig höra av mig på tisdag ifall pengarna inte kommit in då.

Jag orkade inte tänka på eller direkt lägga fram något annat förslag om kompensation just då, allt jag ville var att komma hem. Dessutom var det ganska viktigt att jag skulle maila iväg bilderna till Dieselverkstaden så fort som möjligt. Har tänkt att ringa dem, Sticky alltså, i veckan och förklara att jag vill ha något presentkort eller dylikt för att jag behöver ligga ute med 11400, fan inte så jävla ball om man har en jävla massa räkningar att betala. Asså fan det var ju tänkt att jag och Charles skulle se VNV Nation för 6 & 7:e gången men det blev ju inte riktigt så för min del. Så att... det suger ju ganska mycket ! Har ju bara mig själv att skylla, förutom de 11400 andra saker som gick fel igår.