Monday, September 27, 2010

Feberdrömmar Är Skiten...

Feberdrömmar är skiten, när jag vaknade upp förut så tog det mig en liten stund att inse att jag inte hållt på att dö innan jag gick och la mig. Visst ibland kan man drömma riktigt verkliga drömmar och vakna upp i panik men feberdrömmar är en helt annat sak, först och främst kan man ju fan vara vaken vilket jag inte har någon aning om ifall jag var när jag drömde ihop den här skiten (troligen inte då den involverade ett helt annat rum.

Det ända jag kunde komma ihåg var att min hals hade torkat ut så mycket att allt bara slutit åt och att jag varken kunde få luft eller ner vatten för att fukta upp det hela så jag skulle kunna börja andas igen. Försökte dricka vatten men det gick inte ner, det bara slöt tätt och några få droppa gick ner, paniken var utom sig... Det tog kanske 10-15 minuter innan jag insåg att det inte inträffat, jag kom ihåg mer, jag hade av någon anledning sjungit så pass mycket under mitt febertillstånd att jag fått slut på salvi och bara hade helt och hållet torkat ut.

Allt är så fantastiskt 38,5° och det enda man gör är fryser och kan inte sluta skaka, ett par minuter senare när man väl varit under täcke och filt en stund börjar man kallsvettas och flyttar filten från överkroppen, direkt börjar man frysa igen. Vaken någon timme för att sedan somna till i soffan, vakna upp två timmar senare, går till sängen och får en sådan skakattack att man tror man har epilepsi, somnar snart igen, vaknar upp med nyduschat hår och pratiskt taget en vattensäng till viloplats.

Hela kroppen värker och så fort man hostar tror man att ögonen skall hoppa ur.

Min fråga är ju, vem fan behöver ta droger när man bara kan se till att skaffa sig lite feber ? Det är gratis och fullt lagligt.

1 comment:

Noa said...

hur gör man för att skaffa sig feber? det var galet jävla länge sen jag hade det. jag har ju å andra sidan droger, men vafaaan. :p