Monday, September 20, 2010

Omrörning I Grytan...

Asså det är väl beklagligt på många sätt och vis det som har skett, att SD kommit in i riksdagen men vi har ju trots allt fortfarnade demokratiska val som tur är och man får fortfarande rösta precis som man vill. Att Alliansen mest troligt kommer fortsätta styra är spännande dels med tanke på rådande situation då man inte har majoritet och att SD finns där som en vågmästare. Skulle vara väldigt intressant om MP skulle ingå i en regering med Alliansen och ha ledamöter på några platser, hur troligt detta är vet jag inte men det hade varit intressant på ett politiskt plan tycker jag. Om det senare skulle visa sig inte alls funka kanske det utlyses nyval och det i sig hade också gjort det intressant, vad händer med SD ? Kommer fler rösta på Sossar eller något annat bara för att få det att tippa över ? Ah spännande spännande...

Tyvärr kommer nog allt detta politiska spel gå ut över en hel del människor som redan har det ganska sugit i samhället. Tror faktiskt att vi hade fått en mer jämn och humanare skattepolitik och syn på folk i utsatta situationer ifall den Rödgröna röran hade tagit hem det, sen kanske det blivit värre på andra plan osv. men detta för ytterligare en ny dimension och ett nytt klimat till politiken i Sverige och jag tror det kommer gynna framtiden, att det rörs om i grytan. Tyvärr så blir nog en hel del lidande... som jag sagt tidigare så har det känts som om svensk politik har stagnerat. Hur som haver så har jag haft en extremt trevlig valvaka här, träffat två gamla kompisar igen som jag sällan numera ser Estié och Tommy och jag hoppas att vi kan kunna knyta kontakten åter igen för det var riktigt ball att se dem.

No comments: