Sunday, March 20, 2011

Varfoor...?

Fan snacka om att jag har blivit insyltad i drama nu på sistone. Orka, varför kan bara inte folk välja att antingen umgås och ha trevligt eller helt sonika säga upp bekantskapen ? Asså det känns bara som om folk har en massa icke-förhållanden med människor som de egentligen inte direkt vill umgås med. Jag förstår det bara inte...

Något annat som jag upptäckt är att det är fan jobbigt att vara nyckter och inte dricka cola, äta chips eller dylikt. Svårt att hålla sig sysselsatt på krogen och man känner sig jävligt osocial på många vis. Hade känts lättare om man bara druckit cola åtminstone. Det var ganska tungt idag, inte direkt att jag ville dricka öl utan men att man kände sig utanför och att man inte riktigt följde den sociala normen. Folk verkar dessutom ha svårt att förstå mina argument, att jag vill visa för mig själv att jag har lite självdiciplin och att jag vill spara pengar. Visst, jag drack inte så ofta förut heller men ändå... ibland kändes det som om de gånger var tillräckligt ändå.

Fortfarande är mitt mejl till Alice In Videoland oläst.

Ibland får man bara inte sagt saker som man velat.

Jävla bajssamhälle, varför måste jag hela tiden boxa in mig själv ? Varför kan jag bara inte gå på magkänslan istället ?

...gick på magkänsla trots allt.

No comments: