Saturday, October 30, 2010

Torsdagssimning

Var och simmade i torsdags, som tur var...

Hade nämligen lite planer på att göra det igår men jag blev ju kvar på jobbet till typ tre istället för att sluta vid ett som jag hade tänkt mig. Så blir det ibland... jaja hur som helst så var jag och simmade och detta blev då 3:e gången sedan jag började för ca 4 veckor sedan. Förra veckan blev det inte riktigt av tyvärr. Det var ganska mycket folk när jag väl hoppade i och man blir ju lite små stressad ibland för att folk inte riktigt simmar tillräckligt fort för att de skall hålla avstånd till en och inte tillräckligt långsamt för att det skall vara lätt att simma om de så då får man pressa på lite och sen så försökte jag hålla kvar det tempot och jävlar va trött jag vart efteråt...

Jag lyckades dock att simma 1 länga längre denna gång, om man skall vara riktigt teknisk så typ 1¼ men jag räknar bara hela längder (50 meter) och har klockan gått över 30 min och jag inte är klar med längan så simmar jag naturligtvis klart den och räknar in den. Är ganska gött att man har börjat gå ned i vikt också, men det som är bäst av det hela med att väga 70 kg nu jämfört med att väga typ 73-74 kg för 6 år sedan var att nu har jag lite mer muskler och lite mindre fett på kroppen jämfört med vad man hade då. Inte så konstigt då man gick och åt på Mc Donalds typ 2-3 gånger i veckan i drygt 3 års tid. Är väl inte supernyttig nu heller men det är bättre...
70,1 kg

950 m / 30 min
26/29
53/56

1 comment:

Dom kallar mig Yngve said...

Jag blir fan vansinnig när jag simmar. Av någon anledning är det ju alltid två idioter som tycker att det är en skitbra idé att simma jämsides och ta upp hela jävla motionsbanan och dessutom i en hastighet så låg att till och med en snigel skulle klaga. Suck.

Men man får väl vara glad sålänge man lyckas komma iväg och röra på sig lite grann ;D