Friday, October 8, 2010

Halloween II...

Strax efter att jag sett Halloween så satte jag på Halloween II och det var ju ett jävla bra tag sedan jag såg den också hade bara korta minnesbilder från den, hade för mig att man fick se mer av morden och så men den tar ju rätt vid där ettan slutar och man skulle som sagt likaväl bara kunnat klippa ihop dessa två. Den bästa scenen i hela filmen måste nog ändå vara när Michael dränker en av personerna i filmen i skållhett vatten. Hade tänkt att sätta på Halloween III - Season of the Witch imorse men kände att jag skulle få stressa allt förmycket om jag skulle sitta och titta igenom hela den. De som känner till serien så har denna inte särskilt mycket med de övriga Halloweenfilmerna att göra, Michael är inte med Lorri är inte med, det enda som kan koppla skiten till de övriga är att det är Halloween typ, nej förlåt de visar en trailer i filmen från den första Halloweenfilmen. För att citera wikipedia:

Alla Helgona-afton närmar sig. Och som vanligt ska barnen klä ut sig. En leksakstillverkare får en idé: Han ska ta livet av miljontals ungar genom att göra en stor uppsättning giftiga, dödande masker...

Hela tanken var att det varje år skulle det komma en ny story, det gick så där med den tanken med tanke på hur lite filmen spelade in så bestämde de sig för att återgå till orginaltemat.

1 comment:

sys said...

Jag tror inte att jag har sett dem, är de värda att se?