Thursday, October 7, 2010

Badsäsongen Har Börjat...

Nu jävlar har badsäsongen satt igång !

Jag sov i närmare tolv timmar idag innan jag orkade mig upp, sov ganska mycket rätt igenom hela natten. Var sjukt trött igår, hur som så gick jag upp vid elvatiden och tog det ganska lugnt, drog senare iväg till Valhallabadet för att simma lite. Har haft mitt årskort någon vecka redan men eftersom jag varit sjuk så har jag inte kunnat gå och simma så det fick bli så fort man kände sig kry, hade tid och ork och det var idag. Gick även en snabbis på stan, gick in i en sportaffär för att kolla efter en bag eller träningsväska, något mindre än den enda gigantiska väska jag har för stunden. När man kom hem skulle man också kolla posten, det hade kommit lite bajs som vanligt, och ett brev från Västra Götalandsregionen 'skulle inte de ringa ?' fortsätter gå... 'det är bara att öppna och ta det'.

Välkommen till oss på Folktandvården Lerum

'jaha, stupid head'

Så efter idag så är det bara 28 gånger kvar tills jag sparat på att köpa ett årskort och 55 gånger kvar tills jag sparat in hela kostnaden årskortet istället för att betala 50 kr / gång. Började med att köra en halvtimme och till en början var det lätt som en plätt men sen när man simmat i en kvart-tjugo minuter så började det verkligen kännas. Tanken är just nu att köra en gång i veckan till att börja med, på min lediga vardag, sen kan man alltid öka detta senare men börjar lätt. Någon som är sugen att haka på någon gång så bara säg till !

28/29
55/56

No comments: