Tuesday, August 10, 2010

Vän På Ön...


Shit... jag har hittat en gammal kompis som jag inte hört något från på jag vet inte hur många år, säkert 3 år om inte mer och ärligt talat visste jag inte ens om hon var i livet. Vi har haft ganska sporadisk kontakt ända sedan vi lärde känna varandra för lite drygt 5 år sedan. Det var tydligen på en mattelektion som jag nog fortfarande inte riktigt minns att jag, min kompis Markus och en till jag pluggade med smått hånade eller något i den stilen henne för att hon inte hade sina böcker eller glömt något. Kommer inte ihåg vad det exakt vad men då hade hon tydligen fått upp ögonen för mig, det var något jag sagt, någon ful liten kommentar för att retas lite eller så. Hur som helst någon dag senare hade vi svenskalektion och hon hade inte med sig böcker och bad att få sitta brevid mig och på den vägen är det (som jag minns).

Vi kom varandra väldigt nära på kort tid och en vänskap som jag verkligen uppskattar och håller kär. Hon flyttade kort efter vi börjat på komvux, tillbaka till Stockholm och vi pratade mest med varandra över telefon och via internet och hände väl att jag kom och besökte henne då och då. Det var ganska naturligt att det gick längre perioder mellan det att vi pratades vid och det var inte så mycket mer med det och slutligen när hon flyttade till Irland så förlorade vi kontakten helt och nu har jag lyckats lokalisera henne och det visar sig att hon verkar vara minst lika glad som jag att jag hittat henne. Vilket jag inte heller var säker på, paranoid som jag är fick jag för mig att hon kanske bara helt sonika slutat höra av sig för att hon inte ville hålla kontakten uppe. Det visar sig ju bara vara min paranoia som spelar mig ett spel.

No comments: