Monday, August 23, 2010

På Ålderns Höst...

Först tycks ålderdomen locka oss ungdomar, man blir äldre...

Man får börja skolan,
Man får börja åka moppe,
Man får börja övningsköra,
Man får börja att gå ut på krogen,
Man får börja köpa på systemet,
Man får börja gå på krogen där inte yngre skitungar som precis börjat gå på krogen får vara,
Man får en massa räkningar att ta hand om,
Man får en massa överflödig kroppsmassa att ta hand om,
Man får en massa oönskad hårbortfall som tycks hamna på andra delar av kroppen,
Man får börja remenissa om hur det var när jag var liten,
Man får vara närmare 50 år än precis nykläckt,
Om det är någon som undrar så råkar jag fylla 25 alldeles strax och jag har känt att jag varit på ålderns höst ända sedan jag fyllde 19 så att bli gammal och gaggig har jag lång erfarenhet av ändå så känns det inte direkt något man ser fram emot. Åldersnoja är väl inte så farligt, jag är bara nojig över att någon / några jävlar har försökt koka ihop någon slags överraskning.

Problemet med detta skulle ju naturligtvis vara att när väl tiden är inne och jag får min lilla överraskning att jag bara blir sne, vänder på klacken och går vilket skulle vara extremt oförskämt men förhoppningsvis är det bara jag som är extremt paranoid och hör mitt alternativa jag som viskar i mitt öra, han är en nycirkus artist för er som inte visste.

No comments: