Thursday, August 5, 2010

Guld-Ivar Flinthjärta...

Asså fan det blir sån jävla jobbig situation när folk i ens närhet börjar få ordentliga problem, om det så är monetära, känslomässiga eller fysiska problem. Jag är ju en person som så gärna vill hjälpa till och har en "tro" om att jag kan göra allt för alla och det funkar ju först och främst inte så sen så kan jag varken fysiskt eller psykiskt hjälpa alla som jag skulle vilja hjälpa för jag själv inte mår topp och det i slutändan skulle knäcka mig. Det jobbigast är ju att jag som paranoid har ju naturligtvis också blivit utnyttjad på olika sätt, medvetet eller omedvetet av olika personer, jag har ju hjälpt till och det gör ju att man försöker vara försiktig och tänka efter, före vilket inte alltid så lätt och jag vill ju gärna agera direkt och går direkt på mina första instinkter och bara göra allt jag förmår.

Så naturligtvis så får man höra att någon riskerar att hamna hos kronofogden om det inte löser sig innan månanden tar slut och det jag direkt tänker är ju att, jag har ju pengar, du kan ju låna av mig asså jag har ju pengar och jag har ett fast jobb osv. men samtidigt så känner jag att jag försöker bygga upp en framtid för mig själv och den lilla buffert jag råkar ha är verkligen alla pengar jag äger (fan känner mig så jävla snål).

Problemet är ju också att jag försöker hjälpa andra för att själv bortse från mina egna problem och det har alltid varit ett sätt på att få annat folk att åtminstone må lite bättre så har jag hjälpt någon i alla fall.
Jag har ju aldrig direkt sätt på mig med ögon som direkt betydelsefull eller ""viktig"". Känner mig kluven...

Poop, jag som bara skulle in och kolla läget och sen ta en liten biltur tänkte jag istället blev det en tur till rakbladsdalen.

No comments: