Monday, August 9, 2010

Norðrvegr...

Jaha då var man tillbaka från Norge igen då, var där på en blixtvisit över helgen.

Firade min kära kusin Silje som fyllde 25 i fredags, de som var där (mestadels släkt) passade på att fira mig också. Som de flesta vet så är jag verkligen inte förtjust i att fira min födelsedag och jag ser ingen mening med den och vill mest bara vara för mig själv och slippa allt vad det heter med födelsedagspresenter osv. för jag tycker det bara är onödigt. Fick en del pengar som visserligen kom till nytta och vill ju inte vara oförskämd genom att inte ta emot pengarna, är ju inte otacksam eller så men tycker bara att det är onödigt.

Hur som helst så kändes det till en början jobbigt och olustigt men det slutade med att jag hade oerhört trevligt och det var väl en av de bättre och trevligare födelsedagstillställningarna jag haft på senare år, trots att jag blev firad av en del personer. Gick ut dagen efter (lördag) med Silje, Fredrik, Line och en del vänner till Silje och hade det riktigt trevligt, åt god mat, drack och hade det trevligt. Känner mig alltid extremt välkommen och väl mottagen när jag kommer hem till Nesodden. Är ju inte så jätte mycket för släkt och familj, asså jag tycker om min familj och en del av min släkt men jag är inte av den åsikt att släkten och familjen är det viktigaste man har, asså det kan ju skita sig där också inte för att jag tror det skulle göra det men ah... blod är inte alltid tjockare än HtvåO.


Vet inte riktigt vad jag ville komma med det sista, jag tycker om min norks sida av släkten då jag känner att jag har mer gemensamt med dem och träffar de mer än vad jag gör med de från pappas sida. Skit samma, de betyder och jag är glad över att kunna känna mig mer eller mindre som hemma när jag är där. Jag hoppas att de kan känna likadant när de är här.

No comments: