Thursday, August 19, 2010

Asmatiker Eller Hyprokoniker, Kanske Både Och...

Vad är det för fel på mig ?

Inbillar jag bara mig ?

Är jag bara en vekling ?

Vad är det som händer med min kropp ?

Blev riktigt risig imorse igen, jävla astman som spelar spel med mig känns det som. För det senaste halvåret har det känts som om jag bara blivit sämre och sämre och det skulle kunna ha mycket med att jag stressat en hel del, varit mycket med jobbet, jag har börjat äta hutlösa mängder med socker och inte motionerat för 5 öre. Har även haft problem med bröstsmärtor (inte på jobbet) och yrsel som varit ganska jobbiga och jävligt störande, man börjar ju undra hur pass mycket fel det är på en så man går till vårdcentralen för att försöka kolla upp det.

Mina värden var jätte bra och hade jag inte sagt att jag var asmatiker hade de inte sett det eller hört det på grund av att min kropp verkar säga något helt annat till läkarna än vad den säger till mig. Aningen jobbigt... hjälper ju knappast att man är paranoid och tror att folk tror att man är värsta hypokondrikern och att allt man berättar och upplever syns och märks inte på de tester man gör, blir ju smått nåjig.

Var lite jobbigt för att läkaren jag träffade hade lite svårt att kommunicera med mig, jag fick förklara mig ett par gånger på vissa punkter för att han skulle förstå vad jag ville veta men samtidigt var jag kanske inte världens bästa på att vara tydlig i det jag sa. Är dock ganska övertygad att jag antagligen fått samma svar, kanske bara lite snabbare om det varit en person pratat helt flytande.

No comments: