Sunday, July 25, 2010

Rationellt Paranoid...

Jag behöver få utlopp för mina känslor, jag vet inte bara riktigt hur jag skall göra. Jag har försökt att kolla på en hyffsat gripande film, det fungerande nästan. Jag har försökt träffa kompisar och försökt prata om hur jag mår och om min situation i hopp om att få fälla en tår eller två, detta också utan resultat. Sitta och skära mig eller på annat sätt utsätta mig för självskade beteende på ett fysiskt sätt är inte riktigt min grej, även om jag förstår varför folk gör det. Inte för att det kanske är bra att rekommendera eller så men ibland har nöden ingen lag och kanske hellre skada sig själv än att helt och hållet göra slut på det hela.

Motion är bra, nyttigt och så och jag älskar att springa ute i natur. Problemet är bara att jag har ingen kondis, jag är asmatiker och jag tenderar till att pressa mig till en gräns då jag nästan svimmar så det är inte heller riktigt något som fungerar i nuläget.

Förr har jag rakat av mig mitt hår eller möjligtvis skägg för att få någon slags nystart och börja om, ta nya tag och samtidigt straffa mig själv. Det känns inte heller som ett alternativ just nu.

När jag var och tatuerade mig för 1½ veckan sedan så kändes det som om jag släppte en hel del för stunden och bara levde i nuet, mådde bra och fokuserade på att göra något för mig och ingen annan. Fast detta är ju inte särskilt ekonomiskt genomförbart att tatuera sig stup i kvarten.

Något som jag antar är ganska positivt att jag är fruktansvärt rationell för det mesta, när jag inte är paranoid då det vill säga.

På allt detta skall man ju naturligtvis ha en jävla sexdrift that's never ending... känns det som, inte för att det är så problematiskt i sig antar jag så länge som man skulle fått utlopp för den. Så ifall någon som har tråkigt och vill fördriva tid så är det bara att höra av sig. Naturligtvis så får jag ju för mig också om det skulle vara så klokt med tanke på hur jag mår men samtidigt så kanske det skulle vara lite förlösande, det brukar kunna vara skönt, trevligt, ibland underhållande och det frigörs ju en massa fin fina saker som gör att kroppen mår bra så ah... fan vet jag. 

Nu kanske folk ser mig som en ganska sorglig själ som fläker ut sin totala brist på sexuplevelser på det senaste och ah.. må så vara. Får väl i värsta fall skylla mig själv för att jag inte tar tillfälle i akt när chansen ges och att vara för lat osv. för sex finns alltid att få tag på det beror väl bara på hur pass kräsen man är och vad man är ute efter. Jaja, skall sluta babbla på om ingenting och sova istället.

1 comment:

rebecka said...

sex är nog en bra lösning! (även om inlägget är gammalt så kommenterar jag iallafall)
Det är skönt att skära sig, men bara under tiden man gör de.. ångesten efteråt gör allt värre igen.

Sedan finns det nog andra grejjer man kan göra istället för sex om man nu inte finner det. man får nog testa sig fram, jag skriver ut mina känslor, oftast. eller tar en lång promenad och skingrar tankarna lite.