Wednesday, July 14, 2010

Jag ≈ Byggmax Partille...

På allt detta som hänt idag så skall man komma hem till områdets ungar som går och blåser i minivuvuzelas !

Inte min dag måste jag säga.

Folket försökte verkligen idag men det sket sig verkligen totalt för att jag inte tog tag i det hela och körde med dem. Tänkte försöka få lite variation och försöka få dem att jobba lite mer självständigt men det sket ju sig, mest för att de är så pass nya och jag är den enda källan på information så alla frågor osv. skickades till mig, eller mycket av det. Känns bara som om jag bara varit mer rak på sak och visat vart skåpet skall stå så kanske vi fått gjort lite mer eller åtminstone fått det mer organiserat. Nu kändes det mest som knattefotboll och alla sprang efter bollen, jag var då mer eller mindre den, istället för att ge alla varsin boll, förklara för var och en hur de skall skjuta mål och sen bara övervaka, så blev det inte...

Vid 6-tiden kapitulerade min kropp, jag höll på att svimma och blev tvungen att sätta mig i personalrummet ett tag, druckit för lite, ätit för lite, sovit för lite och jobbat för mycket. Satt där nästan till 7 då jag samlade kraft nog att ta mig till kassan och försöka organisera morgondagen, fick fram några rader och sen orkade inte ens jag bry mig. När detta händer vet man att jag är trött, när jag mer eller mindre slutar bry mig för hur mycket jag lägger på de andra som skall jobba imorgon.

Jag har gjort så gott jag kunnat och det har varit extremt mycket samt att det är mer eller mindre jag som kan saker, de andra är så nya så de har inte hunnit komma in i allt än och jag kan inte göra så mycket mer än det jag har gjort tidigare för då kuvar jag under och det är väl knappast någon som vill att jag gör. Får väl försöka ta det extremt lugnt imorgon och sen bara försöka ett sansat tempo under helgen då jag jobbar så får det bli som det blir.

Även om jag vet att jag har gjort allt möjligt i min kraft och lite där till och att jag har gjort det ganska bra med tanke på den ganska extrema situation man sitter i så känns det ändå så jävla illa och som ett ""misslyckade"" att inte fått fixat allt som jag tänkt att lösa. Fast jobbigast av allt är väl kanske att jag fortfarnade inte fullt ut kan lära mig att tagga ner och ta det lugnt.

No comments: