Friday, June 4, 2010

Konsten Att Kunna Leka Hela Havet Stormar...

Hur släpper man taget ?
Hur öppnar man sig utan att försvinna i all svärta ?
Det störande är att jag vet att allt kommer finnas kvar även efteråt,
Jag kommer må bättre och vara stolt och [glad] att jag bara lät mig själv släppa alla mina hämingar,
Problemet är bara att jag fixar det inte,
Jag är bara för jävla feg.

Don't See That Happening:

Blir av med min astma,
Får tillbaka mina pengar Madde är skyldig mig,
Att jag lägger mig innan dagens slut.

Hoppet finns fortfarande för tro gör man ju i kyrkan.

Det har typ gått en månad sedan jag hörde något från människan och lär väl knappast göra det inom den närmsta framtiden heller, bad ju henne pratiskt taget att dra åt helvete men samtidigt bad jag om att få tillbaka mina pengar så jag antar att 1 av 2 inte är så illa ändå, eller ? Det är ju bra att man kan skratta åt det hela i alla fall, ja må vara en obotlig godhjärtad människa som alltid försöker tro det bästa om folk (eller de i min närhet) och får väl skylla mig själv för att vara dum nog att göra det men åtminstone kan jag stå för den jag är och för det jag gjort. Är väl mer än vad man kan säga om den kvinnan, hade tänkt att bara ride it out och inte ventilera mig om det hela särskilt mycket men varför skulle jag inte göra det, fakk... jag mår skit över hur jävla fittig människan har varit och det sjuka är ju att jag är den som ställde upp för henne gång på gång när ingen annan gjorde det. Vet inte ens om hon kommer läsa detta, tvivlar starkt på det och om det nu skulle få henne att bli ännu mer motvillig till att betala tillbaka av någon anledning (vad vet jag, jag är jag) så må så vara.

Jag gav henne så många chanser, jag valde att visa ett jävla förtroende, tålamod och offrade en jävla massa tid och pengar för att jag verkligen trodde det fanns mer att hämta. Visst fick jag ut mycket av det hela men detta var ju knappast ett slut jag ville ha på det hela. Jag hoppas att du tänker på allt du gjort mot mig när du någon gång i framtiden kräver att någon skall lita på dig, jag hoppas du tänker på allt jag gjort för dig när du lyckas åstadkomma något. Du kanske lika väl kunde gått på gatorna ett par dagar till istället för att bott hos mig ?

Jag är inte bitter... livet går vidare, säkerligen för dig också utan en uns av samvetskval, jag menar varför skulle du ? Det har ju bara varit tomma ord och en jävla massa teater du levererat mig med tanke på som du har betett dig efter den dagen jag förklarade att jag skulle säga upp ditt abonnemang. Så om du mot all förmodan nu skulle läsa det, bara börja betala tillbaka... inte för att det kommer någonsin låta dig få tillgång till den mest fantastiska person du någonsin kommer att stifta bekantskap med, ja jag sätter mig på en pedestal, med all rätt också; så kanske du kan visa att allt kanske ändå någonstans så kanske vi båda kan gå vidare lite rikare. Jag med en hel del pengar som är mina och du med någon slags lärdom att du inte borde blåsa de personer som står dig närmst på en jävla massa pengar.

Jag tänker i alla fall i fortsättningen vara precis lika givmild och osjälvisk och inte bli cynisk och bitter över detta, visst det är en jävla massa pengar som hade kunnat spenderas väl men men så är det... livet går vidare, det kommer bara ta ett tag innan jag släppt detta helt. Just de ja, liten sidenote när jag ändå är inne på ämnet, inte för att jag tror på det, Nangijala men något jag är säker på är att du definitivt inte hamnar där.

Om någon undrar så är det här jag, när jag är elak. Jag hoppar på någon och deras drömmar om efterlivet och krossar dem ! Inte ens när jag är riktigt förbannad och vill se människan hemlös och försupen någonstans så kan jag vara seriös.

1 comment:

rebecka said...

Åh, blir ledsen när jag läste detta inlägget! Du verkar vara en sån toppen person, du förtjänar inte sånt där. det är skitjobbigt. vet hur du menar... jag har också ställt mig frågan hur man släpper taget, hur man går vidare.. de går, även om man sitter fast i gyttja så kommer man loss tillslut.

gillar att prata med dig Lars! *KRAM*