Sunday, October 4, 2009

Knäcka Revben, Det Där Nya Eller...?

Min bröstkorg verkar ha ådragit sig en ordentlig smäll när jag skejtade i söndags förra veckan för jag har haft lite små ont hela veckan men inte tänkt så mycket på det, mest trott att det kanske var en sträckning eller riktigt bra smäll. Idag fick jag känna av det ordentligt, jag skulle till och börja nysa och det knöt sig i hela kroppen, jag började hålla i mig och försökta släppa ut nysen så milt som möjligt för jag visste hur ont det skulle göra. Riktigt nog gjorde det jävligt ont men vad jag inte hade väntat mig var att jag skulle få ganska stora andningsproblem efteråt och var tvungen att ta en paus från jobbandet och sätta mig i typ 10 min för att återhämta mig.

Kändes lite som när en av mina revben lyckades haka upp sig med en av ryggkoterna, riktigt obehagligt och oerhört jobbigt. När jag bara sitter still så känner jag av ett tryck och märker att vänstra lungna är besvärad och tar jag djupa andetag gör det ont och sticker till, det är ömt. Funderar på om jag lyckats knäcka ett av mina revben men inte säker, skall kolla upp det imorgon. Inte för att de kanske gör så mycket åt det men åtminstone så vet jag om det och kanske tar lite lugnare än om jag inte vetat om det. Får se... pratade med en på sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle åka in till akuten om det blev värre.

No comments: