Wednesday, October 7, 2009

2/3 & Jobb Trots Allt...

Blev först att besöka vårdcentralen och faktiskt byta till den också, har ganska generösa öppettider och är nära hemmet istället för att dra mig ut till Lerum varje gång det är något. Fick pröjsa 200 kr eftersom det inte var den vårdcentral jag skriven på men hur som helst så fick jag konstaterat att jag hade en spricka i revbenet utan tvekan och att jag antagligen kommer vara öm och ha ont i en vecka, tio dagar till och att läkningstiden är runt 2-3 veckor. Var sedan på banken för att kolla vad som hänt med pengarna och jag fick träffa en oerhört underlig banktjänsteman, vet inte om han hånade mig, försökte vara rolig eller var oerhört trött på dagen och min okunnighet huruvida jag skulle gå tillväga för att söka efter mina försvunna penningar. Visade sig dock att de hade kommit tillbaka in på mitt konto men kan ju säga att de inte var där ett par timmar tidigare så det var ganska störande men men, så är det.

Blir lite jobb trots allt, mest bara för att Sidi helt övertygad att jag skulle komma till jobbet frågade när jag dyker upp. Trots att jag igår sa att jag inte skulle komma in och jobba. Kunde inte riktigt förmå mig själv att säga något annat än att jag kommer in efter jag gjort mina ärenden. Det bisarra är ju att jag är ledig idag och jag borde verkligen vara hemma men åker in och kör någon inventering bara i mina civilkläder och drar hem sen, allt bara för att jobba ikapp lite timmar.

No comments: