Saturday, October 3, 2009

Hade Jag Haft Google Wave...

Hade jag haft Google Wave hade jag inte behöv göra detta jag håller på med just nu (jag laddar upp bilder som jag redan laddat upp på Bilddagboken) det hade räckt med att skapat en liten Wave och sen bara delat ut de till de sidor där jag velat haft de, å andra sidan kanske Bildagboken och liknande sidor blivit överflödiga. Hur som helst har jag varit ledig idag och fått lite hjälp att sätta upp en tavla och sen har jag satt ben på min säng, rivit loss min plastmatta i sovrummet och satt upp lite mer tavlor.

Det skiljer nästan ett år på bilderna, den första är tagen idag och den till höger är tagen 13:e sep 2008.

Har blivit lite skillnad vill jag ändå påstå, datorn och hela schabraket har som ni ser flyttats till andra sidan och väggarna är nu vita istället. Jag har målat lufttrumman röd och har även flyttat och fått upp min oerhört vackra tavla (som vissa inte riktigt tycker om, men det skiter jag i) The Timeless Art Of Seduction i vardagsrummet istället för i sovrummet där den var först som ni ser på bilden nedan.

Måste säga att jag hade en oerhörd kaluffs då. Saknar den lite men den kommer säkert dyka upp snart igen, behöver fan klippa mig lite men vet inte riktigt hur jag skall göra det då jag har en typ tuppkam uppe på huvudet och kortare hår på resten av skallen men det börjar bli långt och jag tror inte jag heller vill raka av allt. En sak är säker att jag behöver klippas runt örgon och nacke då det börjar se förjävligt ut men nog om det. Min hand värker fan och har gjort det enda sedan jag kom till jobbet vid halv 4-tiden, tror att jag sträckt min högerhand medan jag höll på att riva och skära i plastmattan. Så jävla störande, det vägrar ge sig trots att jag smörjt in den med zon och tagit två värktabletter. Lär väl knappast bli bättre av att jag sitter här och skriver med den antar jag.

Det börjar bli så smått klart också, mitt sovrum alltså. Granskar man det på nära håll ser man att det behövs spacklas bättre på en hel del ställen, målas om på alla väggar för att jag duttade på ett par ställen där det behövdes mer färg och då blev det en annan nyans på de nymålade ställena och de lite äldre målade ställan men vem fan bryr sig om det ? Jag skall förhoppningsvis få hjälp av min far på tisdag och lägga golv där så det kommer bli riktigt nice, kanske kan få installerat min diskmaskin samt satt upp några till tavlor om jag har tur.

Som ni kanske ser är det väldigt vitt och ser ganska kalt ut så har ni några idéer och förslag på vad jag borde göra så let me know, please... jag har redan 3 planscher som är ramade och klara att hängas upp samt en som bara behöver ny glas eller plastskiva som skydd samt kanske 11 till planscher i ett rör som behöver få komma upp. Har ju planer på att måla en av mina målningar på väggen till höger om där datorn står nu, alltså väggen mitt emot väggen som vätter ut mot uteplatsen samt att jag har planer på att måla foderna kring en dörr, röda tror jag men inte säker än samt att måla den andra trumman som är i hallen i någon färg. Jag är i starkt behov av inredningsförslag.

No comments: