Sunday, October 25, 2009

Efter En Blöt Utekväll...

Vart fan skall man börja ? Jag gick upp 7 igår morse och började diska för att sedan ta mig till jobbet och hämta lite verktyg och dylikt för att kunna sätta igång med golvläggningen lite senare på dagen. Hann inte så jätte långt då pappa skulle iväg och hämta en massa pall och jag skulle träffa Sys senare på dagen men kom en liten bit i alla fall men satan vilket jävla slit det var.

Jatobe och Tali är inte träslag att leka med. Medan jag och pappa slet med golvet så ställde mamma undan disk, vek tvätt och satte på ett par tvättar, mina föräldrar är fan snälla dem.

Tanken redan från början var att lägga detta två sorterna med varandra för att det kunde bli en schysst mix och lite liv i det hela men sen så kändes det konstigt och började räkna hur mycket av Jatoben jag hade, visade sig naturligtvis att jag hade 2 kvm för lite men kom snabbt på att Kållered kan ha kvar och ringde dit för att kolla hur det stod till. Hade tur, de hade ett paket kvar och jag skulle åka och köpa det vid senare tillfälle, under tiden hade pappa funderat på hur det skulle bli om man la 2 plank Jatob, 1 plank Tali och gjorde det som ett mer enhetligt mönster och det verkade funka så vi körde på det och förhoppningsvis räcker det men för säkerhetsskull köpte jag Jatobpaketet trots allt. Efter jag var klar med mitt lilla inköp (lite drygt 1100 kr senare) så drog jag mig till Sys för att hälsa på henne och hennes dotter, asså fan va barn växer fort... hon är redan 2 år och en bestämd men väldigt väluppfostrad liten dam. Inte sett henne sedan jul tror jag så inte så konstigt att jag tyckt att hon blivit stor. Stongt av Sys att fixa att ha barn i hennes ålder och med allt hon håller på med, jobb och skola, det är knappt att man fixar att ta hand om sig själv förstår inte hur jag skulle hinna med allt hon gör. Så massor av cred till Sys.

Efter att jag varit hos Sys så blev det till att åka hem, ställa bilen och dra mig iväg till Charles. Allt gick lite fortare än väntat så jag trodde jag skulle möta upp de ute på krogen och hade inte sett någon mening med att köpa mig någon dricka. Det blev lite strul på grund av missförstånd så jag kom inte riktigt iväg när jag skulle men kanske lika bra de för jag hann att byta om och få på mig lite andra kläder vilket var ganska nice trots alllt. Hade till en början tänkt att gå i mina arbetsbyxor och de kläder jag haft på mig under golvläggninge så...

...avbrott, drog till Charles.

Så då var jag tillbaka efter en liten konstpaus hos Charles, vi tittade på Akira and it was nice.

Väl hos Charles så var det bara att sätta igång att försöka komma ikapp de redan duktigt berusade individerna där. Satt väl där någon timme och körde Sing Star för att sen dra oss in till stan fortfarande utan något direkt mål. Jag bestämde mig för att dra till Neff och ringde
Nicklas för att se vad han hittade på för kvällen och det visade sig att de också skulle dit så det passade mig gott och väl. Det blev en ganska lång kväll inne på Neff som hade en jävligt schysst musik spelandes så hela kvällen från halv 11 till typ halv 4 (halv 5 de facto) så var man på dansgolvet och skakade rumpa. Fan va ball jag hade, det var bara jag och Johannes som stannade så länge, de andra droppade av en efter en. När man väl skulle ta sig hem blev det hela inte så roligt längre, först inser jag att man lyckats knäcka sina lurar sen att inte vagnarna går och ersättningsbuss ersätter men ingen info står om när nästa var på väg. Det blev en pommes tallrick och en taxi hem.

Hade vädret varit bättre, eller snarare hade jag varit bättre klädd för vädret och haft fungerande lurar hade jag börjat traska hem utan tvekan. Det värsta jag vet är att vänta och att punga ut för en jävla taxi när jag inte behöver men men vad gör man ?

Hade satt klockan på 5.50 för att gå upp, lägga i lite pengar till bilen men vaknade någon gång efter 7 och min tanke var först och främst att jag var för trött för att flytta skiten, lite väl onykter för att det skulle vara en sund idé att ens köra de futtiga 500 m det kanske handlar om samt att om jag nu hade fått en p-bot så skulle det inte göra någon skillnad om den stod någon timme till. Jag flyttade på den runt 3-tiden.

Hittade faktiskt en parkeringsplats lite längre bort nu för besökande så ställde mig där för att slippa riskera att få någon bot.