Tuesday, October 6, 2009

The Great (P)retender...

Var ett par dagar sedan jag skrev här, jobbet har mest hållit mig borta och mer lär det bli. Som det ser ut nu så kommer jag inte vara ledig förens nästa fredag och då kommer jag ha kört 13 dagar på raken. Visserligen skall jag bara köra några timmar imorgon hade jag tänkt, mest för att jobba ikapp de timmar jag ligger back. Varför det blir så här är bara för att jag bytt en helg med en kollega. Det har varit en hel del det senaste och det tär ganska gött på mig och ah... som det ser ut nu så vet jag inte riktigt vart jag jobbar till sommaren. Kommer knappast försvinna denna månaden men kommer väl snart börja söka jobb och ta mig vidare för det börjar bli en ganska ohållbar situation på jobbet känns det som. Måste ta ett ordentligt snack med Henke en dag nu det närmsta.

Skulle pratat med chefen igår men eftersom jag sket i det blå skåpet i helgen med lite omstrukturering av virket så kändes det inte särskilt lämpligt att nämna något om någon annans brister när jag själv felat. Verkar vara ganska lugnt och var inne idag och fixade till det så hoppas det är hyffsat lugnt, på pekade dock lite var jönsarna höll på med idag och att de tog en jävla tid på sig för att göra något som hade tagit lite drygt halva tiden för en person, de var tre stycken. Det faktum också att kunder här på anläggningen hotar att spöa upp personalen, mordhotar och andra behagligheter gör ju knappast det mer roligt att jobba på vår anläggning.

Blev inget besök på vårdcentralen, var alldeles för trött för det. Har gått ganska bra att jobba på ändå måste jag säga och slitit ganska mycket så tror det är okej men skall överväga om att faktiskt titta förbi imorgon bara för att vara på den säkra sidan. Måste ringa banken och fråga de vad fan jag gör ifall jag skickat pengar till ett felaktigt konto, hoppas inte de är borta för det skulle suga lite.

Just nu har jag inte riktigt tid att må dåligt, för mycket jobb och fysiska åkommor som prioriteras framför mitt funderande kring mitt välmående. Har bara inte orken eller tiden att söka mig innåt just i detta nu.

Plugga känns inte som ett alternativ då jag behöver och spenderar alldels för mycket pengar för att göra det samt att jag inte riktigt har ett sug eller en susning om vad jag skulle göra men kan inte skada att titta in i vad som finns, särskilt bland KY-utbildningarna. Allt känns bara som en oerhörd dimma just nu, jag vet inte riktigt vad jag skall känna och tycka om allt eller hur jag skall agera kring allt.

Börjar upptäcka saker och inse saker som jag inte vet hur jag skall hantera riktigt, vet inte om det är någon period jag går igenom eller om det är bara jag som är jag eller vad det är. Jag borde verkligen ringa ungdomsmottagningen imorgon och försöka få tag på en kurator eller psykolog. Jag borde nog inte gå till jobbet imorgon heller, är ju faktiskt ledig och jag har en hel del grejer jag borde ta i tu med.

Lite tid och fokus på Numero Uno är det som gäller nu.

Förhoppningsvis så tar jag i tu med det här lite tidigare och bättre än jag gjort förut men självklart inte tillräckligt tidigt nog men bättre nu än senare måste jag ändå säga för jag vet hur långt det kan gå innan man låter sig själv ta sig i kragen och göra något åt sin situation.

No comments: