Thursday, September 3, 2009

Fascistoid...

De som känner mig vet att jag har en tendens av att bli ganska upprörd när andra personer uttrycker åsikter som jag inte riktigt gillar eller tycker är rent idiotiska. Brukar kunna vara ganska sansad men ibland går det inte och hatet är bara så intensivt, det brukar ofta vara något som jag anser vara bakåtsträvande och ser som en "farlig utveckling" om fler folk fortsätter i de tankebanorna. Jag vill ju att samhället skall ta sig framåt, bli öppnare, bli friare osv. vikten av ett öppet och oövervakat samhälle är viktigt för att folk skall våga uttrycka sina åsikter och med den utvecklingen som sker i Sverige och runtomkring i världen så ser det väldigt dystert ut. Folk är rädda och vill övervaka och offra sina privatliv till alla kostnader för kunna känna sig säkra, när folk är rädda blir folk farliga och ser ofta till sitt eget bästa och är beredd att göra ganska mycket för att skydda sig till varje pris.

Hur som helst för att inte rabbla på i all evighet så vill jag bara konstatera att skulle jag få en exekutiv makt här på denna planet så hade det ju lätt till att mycket människor med osunda tankar
och åsikter försvunnit från denna jord mest för att främja en friare och sundare värld som under kort tid förhoppningvis kommer öppna upp för uttryck som i dagens samhälle ses ner på. Självklart kommer detta även inom kort leda till en fascistoid stat och mer och mer människor kommer försvinna för att de inte delar samma åsikter som de i toppen. Ironin är ju att jag redan från början innan mitt galna herravälde skulle komma till skott så strävar jag ju för ett friare och öppnare samhälle med samtidigt som jag ger en vänlig klapp på någons kind med ena handen så stryper jag någon annan med den andra.

Hela grejen är ju att jag är precis som alla andra fördomsfulla och inskräkta människor, jag blir arg och upprörd för att jag är rädd, rädd för något som jag inte är bekant för. Jag vill dock se det som att jag är rädd för de åsikter som ibland uttrycks för att de är idiotiska och skulle bara leda till ett steg bakåt i utvecklingen på vilket plan de må än vara. Klart skall man få uttrycka sin åsikt, jag är ju en av de som ser det positivt till att vi faktiskt inte förbjuder typ Sverigedemokraterna och andra mer extrema partier att ställa upp i valet.

Det blir farligt när man börjar förbjuda saker och ting...

Jag behöver lära mig och behärska mig lite och inse (med viss uppgivenhet) att alla inte riktigt vill ta världen i den riktingen jag vill.

No comments: