Thursday, September 10, 2009

Dagsbudget...

Jaha då har jag räknat lite på hur min dagsbudget får se ut de närmsta 15 dagarna ifall jag skall kunna klara mig ekonomiskt fram tills löning. Har ju varit en hel del denna och förra månaden och jag har inte riktigt tänkt igenom min situation och eftersom jag även fått cirka 2000 mindre de senaste två månaderna än är van med så har det blivit extra bajs. Har ju naturligtvis bara mig själv att skylla.

Jag har ju varit lite väl frikostig och bara spenderat pengar som om de aldrig skulle ta slut. Till mitt försvar så har jag haft lite mer utgifter i form av räkningar osv. som jag inte riktigt brukar ha. Borde försöka planera lite bättre och ha lite bättre koll på mina pengar, frågan är bara hur jag skall lösa det hela. Vill verkligen försöka fixa detta, ge mig en lite smäll på fingrarna för att jag varit dum och se bara hur det är att inte vara "ekonomiskt oberoende". Jag har ju aldrig direkt haft ont om pengar eller så sedan jag flyttade hemifrån så det är väl dags att jag lär mig en läxa tidigt (förhoppningsvis) utifall det verkligen skulle skita sig.

Så det ser ut så här jag har antningen 59,90 kr att leva för per dag och detta är ifall jag hämtar ut min mobil som äntligen har kommit (kommer troligtvis göra det) eller så kan jag leva för 102,90 kr per dag om jag inte hämtar ut mobilen inom de 15 dagar som behöver passera för att jag skall få ytterligare en lön från mitt kära Byggmax.

No comments: