Tuesday, June 17, 2008

United States Of Hate (Next Stop San Francisco)...

San Francisco (4:e maj - 10:e maj):

Torsdag:

Bökerier,
Är på flygtåget, vi skall till San Francisco nu och sen skall vi ju tillbaka och vara i New York typ en natt och åka på kvällen, allt är så jävla omständigt. Så man är på JFK fyra gånger i loppet av två veckor, jävligt underhållande. Man köper på sig en massa skit för det är billigt. Kunde stannat hemma, sparat tid och pengar till och med tjänat pengar.
Jag vill ha dig här,
Jag vill vara där,
Jag hatar verkligen att flyga,
Det är bara omständigt,
Det tar tid,
Det är tråkigt.

Det hade väl "funkat" om man slapp alla jävla mellanlandningar och byten men det gör jag inte, det skall vara så komplicerat och jobbigt som möjligt. Det är en jävla vecka kvar och mer tills jag är hemma och sen skall man ställa om sig och komma in i vardagen igen, fan !

Det är torsdag, fortfarande. Jag är på planet, klockan är cirka 5 och det har bara varit bökigt (inget nytt med andra ord). Det tar cirka 6½ timme att flyga och vi är framme någon gång vid 8-tiden lokal tid. Det är varmt, tryckande värme.

Klockan är något,
Vi är någonstans,
Det är mycket jag inte vet,
Det jag vet är att jag mest vill vara på väg hem,
Om vi bara landar på Landvetter om några timmar blir allt bra,
Everything is forgiven,
Tyvärr är vi ex. antal timmar från San Francisco,
Vi kommer landa där och åka tillbaka till New York om en vecka,
Det är ungeför 1½ vecka kvar tills jag återser mitt kära Göteborg,
Semestern som brukar gå snabbt,
Inte dnna gången,
Hoppas tiden går snabbare på andra sidan kusten för jag har ett (p)ar timmar att döda.

Sa du att du ville träffas på lördagen ?
Ifall det är fallet skulle jag bli glad,
Tror jag behöver lite sällskap,
Är ganska strongt behov av det nu också,
Någon som jag litar på,
Någon som förstår,
Någon som jag vågar prata med,
Någon som jag vågar öppna upp mig för,
Har bara problem att prata med dig eller någon annan för den delen,
Jag önskar det inte var så,
Det är fan verkligen tråkigt att flyga,
Många timmar kvar,
Många timmar att se fram emot.

Det var typ slut nu, vi är framme om en timme och tio minuter. Framme på flygplatsen vid halv nio och så kan man väl räkna med minst en timme innan man är "i ordning" på hotellet då borde klockan i Sverige vara halv sju. Du har förhoppningsvis inte vaknat än men shit vill prata med dig men det blir svårt på flera plan. Får väl författa ett mail eller något så sjukt som ett brev. Vi landar ganska snart hoppas jag, tror jag kan börja författa brevet idag så får jag renskriva det imorgon.
- Hey, do you guys like [comedy shows] ?
- Yeah, we love
[comedy shows].

- You can take the (C)altrain, to Anywhere !
Lördag:

Sitter någonstans i "närheten" av San Jose på en stor festival med bland annat Cypress Hill, Moby, Anti-Flag, Pennywise och lite mer för cirka 70-80 kr. Det kostade typ mer att ta tåget hit. Just de ja, det är lördag idag.

Måndag:

Ny bok,
Nya tider,
Jag förblir den samma,
Ständigt förnyande,
Caltrain to anywhere,
Det tar mig dit jag vill,
Önskade att jag skulle på match,
Åtminstone har jag möjligheten att vara där,
Man får passa på när möjligheterna ges.

Det handlar inte om att komma till himmelriket,
Det gäller att finna det i det du har,
Hittar du det inte får du skapa det.

Get out of my ass you stupid rainbow.

Den härligt gröna och runda skylten hägrade en bit fram,
Snart får jag en iskall mjölk och en kaka,
Får vänta en stund tills affären öppnar,
Kommer fan shoppa [Loss].

Lars är lycklig nu,
Himlen är blå,
Blå utan ett moln,
Solen skiner och det är (skit)varmt,
Vilket är lite jobbigt,
Lars bryr sig dock inte,
Holland vann nyss mot Italien med 3-0,
Lars är glad,
Lars är glad då han handlat för drygt 1800 kr,
Lars är glad då han druckit ett par öl,
Imorgon är Lars förmodligen och förhoppningsvis också glad,
Sverige spelar då mot Grekland i EM,
Lars skall se den matchen...
See yah !

No comments: