Thursday, June 19, 2008

United States Of Hate (Leaving Soon)...

San Francisco (10:e maj):

Onsdag:

Det är onsdag nu,
Åtminstone i denna delen av världen,
Klockan är strax efter nio och planet går om drygt en timme,
Sova på planet är nog ett alternativ jag vill utforska,
Vi kommer fram vid sju-tiden i New York, sen tar det drygt en timme därifrån till hotellet och så får vi se vad som sker. "Vill" hitta mig en riktig mp3-spelare men vet inte vart jag skall leta.

Skall bli jävligt gött att komma hem trots att det är drygt tre dagar kvar innan man sätter fötterna på svensk mark. Har två nätter att spendera på flyg, en natt på hotellet och ca 2½ dagar i vaket tillstånd.
När kommer de fredsbevaradne styrkorna ?
Når världsfreden någonsin oss ?
Världskriget bryter kanske aldrig fullt ut,
Vi kan bara hoppas.

Det finns en del att prata om,
En del att reda ut,
Frågan är ifall det "behövs",
Ifall vi "vågar",
Vem som börjar,
Vem som säger vad,
Lurar vi bara oss själv ?
Kanske bara jag ?
Samhället och dess "sociala reger" förvirrar mig,
Allt är så svart på vitt,
Det blir inte bättre av att jag är hela jävla färgskalan,
Samt så jävla paranoid att jag inte vet vad jag vill eller "känner",
Vill ha kakan,
Vill dela med mig av kakan,
Du måste börja så inte jag äter upp din bit,
Var jag bara "söt sugen" eller hungrig ?
Metaforerna flyger ut över mig,
Vill inte vara för "uppenbar",

Vågar inte.
Behöver nog bara komma hem,
Känna trygghet,
Känna mig säker,
Ha mitt sociala kontaktnät tillgänligt,
Varit extra svårt utan mobil,
Jobbigt även med amerikanskt tangetbord,
Känner mig (hjälplös),
Inte riktigt det ord jag söker men det får duga.

Det är ju knappast {mindre} komplicerat,
Antar dock att det alltid är något,
Åtminstone har det sett så ut för mig tidigare.
Lika envisa,
Lika stolta,
Lika dumma,
Enda skillnaden är jag har det praktiskta lätt för mig,
Väljer dock fortfarande att göra det svårt för mig,
Tittar man på det faktiska i våra liv är bara mitt liv okomplicerat,
Att jag aldrig lär mig eller tar vara på det mitt liv har att erbjuda mig är min svaghet,
Medan du har en hel del emot dig sså håller du huvudet ovan yta,
Jag [borde] skämmas,
Du borde vara stolt.
Vi spelar ett "nytt" spel,
Vi spelar ett
"nytt" spel med (g)ammla regler.

New York (11-12:e maj):

Sitter i Bryant Park och dricker en mjölk och käkar en rainbow cookie, det är torsdag och klockan kanske börjar närma sig nio.
Jag har sovit hela dagen förutom någon timme när jag såg Österrike - Polen spela 1-1.
Tappade min sista lilla bit av kakan och orkade inte vara "lodig", skall leta upp en bokaffär nu.

No comments: