Wednesday, September 19, 2012

Diphthong...

Fråga mig inte varför men någon har valt att kora det bästa engelska ordet. Fick reda på detta genom Språktidningens blogg:

Världens Bästa Ord Är Diphthong.

Eftersom jag är sjuk i huvudet så blev jag ju sugen på göra något liknade. Jag tänkte att försöka gå igenom hela SAOL på 1130 sidor. Kommer börja med A och sedan beta av bokstav för bokstav, kanske kommer att dela upp de på flera olika lägen men tanken är väl att ha ett "heat" sedan där ett ord från A-Ö är representerat eller något har inte riktigt bestämt hur det kommer bli, dock är "problemet" med det svenska språket att du kan göra oändligt många ord genom att bara sätta ihop dem, går inte riktigt att göra på engelskan på samma sätt. Får se hur jag gör, skall sätta igång nu i alla fall.

No comments: