Tuesday, November 23, 2010

Vill Du Byta Dag Med Mig...?

Morgonen startade jätte bra...

Bussen till Partille var sen så i och med det blir jag ju naturligtvis sen till Partille centrum och väl framme ser jag de sista bussarna åka, tänker att då kan jag lika väl gå in på Pressbyrån och köpa mig något, väl framme i kassan och betaldags så ser jag att min plånbok saknar en vital del, mitt bankkort... hade lite småpengar men orkade inte stå och räkna ihop de.

Får traska i rask takt från Allums lokaler till min nya lägenhet för där har jag mat och mina jobbkläder, glömmer maten, kommer till jobbet i tid men får räkna pengar och låsa upp i civila kläder, allt för att hinna med allt som behöver göras. Väl framme vid de sista sakerna jag skall låsa upp får jag naturligtvis inte upp överlåset in till Kallagret, det går att vrida nyckeln åt båda hållen men bara ett halvt varv vardera och jag hittar inte låssprejen. Jag får ta till den smått idiotiska nödlösningen, varmvatten... vad skall man göra ? Jag måste få upp skiten och hoppades på att det bara frusit, det hjälpte inte. Det är dessa stunder man stör sig på att man har typ 5 miljoner lås på anläggningen.

Det är bara att svida om, skriva fina små lappar till kunderna som ändå inte kommer ta någon notis av dem. Självklart så har de som jag ringer inte öppnat än så får vänta till 8 för att kunna få kontakt med någon som kan lösa mitt problem, innan dess kommer naturligtvis en kund och skall ha golvspånskivor. Problemet är bara att de ligger i kallagret, där jag inte kommer in. Förklarar för kunden den pikanta situation som infinner sig i nuläget, personen i fråga har åt lång väg för att handla dessa skivor och är övertygad om att det skall nog gå att låsa upp nu när han är där. Vi går ut, jag visar gång på gång att det inte går att låsa upp, trycker till dörren otaliga gånger med ganska mycket kraft utifall att dörren och därmed låset inte riktigt är i synk med karmen. Detta räcker dock inte, han vill själv testa och försöker lirka och ha sig men icke...

Jag var helt övertygad om att nästa fråga eller snarare påstående eller Krav rent ut av skulle vara att han skulle ha pengar för att inte kom åt de saker han ville handla, det hände som tur inte. Hänvisade de till K-Rauta och hoppades på att de skulle räcka, vilket det tydligen gjorde.

När jag väl fick tag på någon som kunde fixa vårat lås så hade de egentligen inte tid, men fick väl komma ändå. Vet inte om personen på andra sidan tråden skämtade med mig eller inte men en stund sedan kom någon och lyckades faktiskt få upp det utan direkt större besvär. Blev ju tvungen att byta ut låset då det var kasst men åtminstone stod vi inte jätte länge utan ett öppnat kallager.

Kan ju säga att de typ 2½-3 timmarna satte ganska mycket stämningen för dagen.

Insåg idag att jag inte kommer bli klar med vardagsrummet i Partille, har målat två vänder i Angered och behöver nog köra 1-2 gånger till på lufttrumman innan den är helt okej sen är jag nog good to go... kanske kan få packat lite imorgon och kört iväg lite mer lådor till lägenheten om jag duktig. Det är typ bara imorgon jag har tid att fixa saker innan flytten.

No comments: