Tuesday, November 2, 2010

En Lång Dag, Fast Kort...

En lång dag fast ändå ganska kort...

Började med att skälla lite på Simon eller snarare vara lite mammig och fråga om han verkligen borde åka till jobbet idag så som han verkade må men han insisterade och ah man kan ju gärna inte mer än fråga. Hur som helst slutade det med att han gick hem efter några timmar, hade varit lika bra om han bara stannat hemma men jag förstår honom men det finns fan en gräns ändå.



Som tur var kunde Robin komma in ganska fort så det var ju skönt, för min del blev det att fixa med golvutställningen, hade tänkt att det skulle gå lite fortare men inte riktigt räknat in när man gör och sågar fel, allt bök med att komma upp och ned på golvvisningen osv. skiten lutar och är typ 1½ meter över marken med en lutning på ca 30°. Blev väl bra tillslut, fick upp det nya golvet acacia som är kortplank. Lade även tillbaka och sågade till den gamla visningen av ek 3-stav kortplank, det blev väl inte super duper, hade kunnat bli bättre men körde bara med handsåg, skiten lutar, det är andra golv att ta hänsyn till och ah... fan det är bara bökigt.

Acacia var fult som stryk, lite samma färg som om man tar den där morgonpissen och inte druckit vatten under dagen innan. Asså det var verkligen gult, mörkgult och jävligt udda... imorgon blir det till att bara fixa iordning och sätta tillbaka list osv. på de golven och sen skall jag slita upp 10mm ask 3-stav och lägga dit 10 mm ek 3-stav. Om jag hinner skall jag även slita upp en del av Valnöten och lägga ek plank (rustic) samt ask borstad coffee 3-stav.

Asså så mycket jag inte förstår mig på när det kommer till Byggmax en del av detta är deras jävla golvvelande, visst det kan vara strul med leverantörer och detta är 3:e leverantören på laminatgolv vi har på lite drygt de 2½ år jag har jobbat inom Byggmax. En fråga är ju, varför ens ha laminatgolv ? Fan de är fula och man hatar ju dem, så är det ju bara, hade varit bättre att tagit bort typ alla utom ett par stycken och haft mer parkettgolv. Sen också att de har en lite kontinuitet för det har varit en jävla sörja, man tar in ett par nya golv, har det ett litet tag för att 2-3 månader senare finna att de plötsligt är utgående. Om man går in på våran hemsida, så kan man finna 36 typer av parkettgolv, 15 av dessa är utgående och jag är ganska säker på att många av de inte ens finns att få tag på längre, händer att saker och ting ligger och slaskar kvar i systemet. Detta är jätte störande och ganska förvirrande för kunder kan jag tänka mig, är ganska synd att de inte finns bild på allt heller, alla vara nya laminatgolv har bilder men Valnöten som vi haft i vårt system i typ över 1 år finns fortfarande inte på bild. Hemsidan har dock förbättrats avsevärt sedan jag började och den har mycket information.

Ta några exempel, vi hade ask 4-stav ett bra tag när jag jobbade ute på Hisings Backa och sen skulle det utgå, hos oss i alla fall för det sålde väl inte super bra och det är helt okej, jag förståra att säljer det inte så kan man inte ha kvar det och så när jag kommer till Partille så märker jag att vi tagit in det igen. Samma har hänt med andra golv fast där har vi haft golven och sen har de utgått för att sedan komma tillbaka i kortplank istället. Jag förstår mig inte riktigt på det ibland. Kan förstå att det finns några saker leverantören vill att vi skall försöka sälja ut för att de vill få ur de ur deras system och att vi då tar in det ett tag och sen säljer slut på det men varför går man inte ut med det från första början om det nu så skulle vara fallet, jag vet inte men känns ju som en rimmlig förklaring på det hela.

No comments: