Thursday, November 18, 2010

Jag Skall Bara...

Vill bara bli klar med flytten...

Jag har en vägg som bara behöver spacklas lite och sen slipas lite så är den så gott som klar. Frågan är bara, vafan gör jag sen ? Drar jag upp väggfixaren i hela vardagsrummet, det skulle ju vara helt slöseri att ens börja spackla typ dessutom blir det så jävla lätt märken och råkar man komma åt den innan och den knöcklar sig lite så är det ju praktiskt taget kört. Man kanske borde göra det på det enkla viset, köpa ett par renoveringsgips och sätta upp. Insåg dock precis att det är två betongväggar à 5,5 meter var så det gick ju bort. Enda som då återstår är väl att spackla fint och dra på färg. Det går ju hyffsat fort om man bara lägger manken till och får lite hjälp.

Vardagsrumslistan:

* Spackla klart spånskiveväggen.

*
Slipa till spånskiveväggen.
* Ta bort resterande tapet på spåskiveväggen.
* Förgöra valvet.
* Ta bort tapet på resterande väggar.
* Spackla resterande väggar.
* Slipa resterande väggar.
* Spackla i taket ?
* Måla om taket.
* Måla väggarna.
* Sätta list.

Detta är saker jag vill ha gjort innan jag flyttar in.

Utflyttningslistan:

* Packa ner allt så det är färdigt för flytt.
* Skriva kontrakt för överlåtande av flyttstäd.
* Måla lufttrumma i vardagsrum.
* Sätta tapet i hallen.
* Spackla till lite ojämnheter i sovrummet.

* Bli av med skit som jag inte vill ha med till den nya lägenheten, någon som är intresserad av en soffa, bänkdiskmaskin och en tvättmaskin ?

Detta är saker jag måste ha gjort innan jag flyttar.

2 comments:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ said...

Hej LAG.
Jag måste bara tacka dig för din ärliga kommentar i min blogg. Jag menar det verkligen: Tack.
Jag behöver höra att jag ska tagga ner, och jag ska försöka göra det. Mitt liv just nu är hypomaniskt och även Domme och mina terapeuter tycker jag tar på mig på tok för mycket för mitt eget bästa.

Min medicinering har minskats för att bli av med den här toppen så att jag inte, som du själv nämnde, går tillbaka 25 steg liksom.

Jag försöker ta reda på om jag verkligen är så här driven och glad när jag mår bra och är "normal". Nu kan jag inte veta det eftersom jag är hypomanisk, men jag hoppas att jag är lika taggad på livet när den nya medicineringen börjar kicka in.

Hur som helst: Tack för att du bryr dig och jag älskar dig min vän.
Domme tackar också.

sys said...

Förlåt att jag inte kan vara med nästa vecka :( Fast det beror på vilken tid ni börjar? Kanske kan vara med på dagen?

Kommer gärna och tittar på lägenheten ASAP, för jag är ruskigt nyfiken ;)

Bänkdiskmaskin? How big? Kram!