Monday, November 22, 2010

Kaos...?

En soffa står lutad upp mot väggen, bredvid den står min säng, jag försöker flytta omkring allt i vardagsrummet så att jag får plats att måla lufttrumman. Det är slipdamm lite varstans i lägenheten, skräp, smutsiga kläder, rena kläder, flyttkartornger, tomma och fulla, en soffa och 3 bokhyllor står i köket, disk i diskhon och på bänken, mat i kylen som jag inte vet vad jag skall göra med. Det ligger räkningar och dylika viktiga papper och flyter på skrivbordet. Jag vet inte när jag skall hinna sova, skall jag gå och lägga mig nu och försöka gå upp tidigt, flytta på allt annat jag behöver flytta på, hinna maskera och ha mig och slänga på ett lager färg här på trumman och väggen där inne så jag sparar tid. När skall jag ringa elsnubbarna och fixa så att de kommer in i min lägenhet på torsdag medan jag rör mig bortåt till psykiatrin i Angered, hinner de gå innan jag måste gå ? De kanske får lägga nyckeln i brevinkastet. Sen skall jag jobba, så då hinner jag knappt göra något, möjligtvis på morgonen innan de kommer. På onsdag är jag ledig så det är ju bra, fast jag skall på teater på kvällen. Fredag skall jag upp tidigt för att åka till Nesodden på begravning, den börjar 13.00, hem sen efter den och på lördag skall jag flytta.

1 comment:

Noa said...

Typ sådär var det för mig från 1 juni till sista september...:/

(slapp ju när jag höll mig ju borta hemifrån ca 1 månad av den tiden iofs)